Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Nya sätt att sno hojar

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Nya sätt att sno hojar

    Tyckte den här tråden är värd att tas upp här. Tydligen kan man få hojen kapad på vägen medan man kör den. Rullar en mc upp bredvid dig och frågar vart du ska så kör bara!

    » Läs mer i den här tråden på sporthoj. Kan vara värt att känna till detta.

    Rysligt, fruktansvärt, hemskt!

  2. #2
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Man kanske ska köpa ett basebollträ eller spara senaste drivkedjan och montera på ett handtag.



    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  3. #3
    Medlem Pathfinders avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    8
    Snart får man göra som i andra länder, köpa sig en blyspruta & ha med sig när man går ut...

  4. #4
    Fy för sådant drägg.

  5. #5
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Obehaglig händelse det där! Tur att man flyttat tillbaka till lugna trygga Norrland!

    Undrar egentligen hur vanligt detta är i Sverige? Det måste väl krävas ganska mycket skills för att inte kaparen ska ramla av under kapningsförsöket? Finns skillsen så blir det nödvärn alá vass armbåge i magen så vederbörande trillar av i 110 knyck!

  6. #6
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Motormannen Visa inlägg
    Obehaglig händelse det där! Tur att man flyttat tillbaka till lugna trygga Norrland!
    Här i Luleå var det en som blev av med sin hoj vid ett trafikljus om jag inte missminner mig, så även i norrland kan man hamna i fel sällskap. Ärthjärnor finns överallt. Misstänker dock att dom som härjar här är med i nån slags fanclub till ett ökänt MC-relaterat kriminellt nätverk.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  7. #7
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Här i Luleå var det en som blev av med sin hoj vid ett trafikljus om jag inte missminner mig, så även i norrland kan man hamna i fel sällskap. Ärthjärnor finns överallt. Misstänker dock att dom som härjar här är med i nån slags fanclub till ett ökänt MC-relaterat kriminellt nätverk.
    Man kanske borde börja använde jobbarvästen även på hojen?
    http://www.protectiongear.se/images/...G_7547_red.png

    Skämt åsido, min hoj tillhör nog de mindre stöldsbegärliga objekten som tur är! Hoppas jag!

  8. #8
    Obehagligt, men jag skulle inte tveka till att använda självförsvar.

    Om nu en eller två kapare på hoj kommer upp på din vänstra sida och försöker mota in dig mot diket är det bara att sträcka sig efter deras frambromshandtag och trycka till. Blir rätt effektfullt. Det eller så sparkar man på styret. Även det effektfullt.

    Ett annat sätt kan ju vara att dra på och låta dem försöka hänga med. Troligtvis så har hojkapare bristfälliga körkunskaper. Man höjer tempot sakta men säkert och till slut kommer det en kurva som man inte klarar av... så har darwinismen fått spela ut sin roll och problemet är löst.
    Senast redigerat av Duke den 2012-03-27 klockan 04:50.

  9. #9
    Ankan1
    Gäst
    Och är man på riktigt fel humör så kan det ju sluta med att hojtjuvarna själva blir av med den hoj de redan åker på.Bara för att man inte är heltidsgangster så innebär ju inte detta att man kan ge igen på ett sätt som de själv använder.LOL ... Då blir kanske den ordinarie mc ägaren till hojen desto gladare.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    16
    Faan vad sjukt.. får bygga in gps-sändare i hojen så är det ju bara att lämna ifrån sig hojen fredligt efter en mindre diskussion och ringa polisen... Eller en Remote Self-destruct knapp

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-15, 00:45
  2. Underhålla skinnställ på bästa sätt?
    Av simonwellander i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-24, 11:03
  3. Bästa sätt att rengöra krom?
    Av Romeo i forum Mekhörnan
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-05-14, 06:18
  4. Nytt sätt att tvätta bilen
    Av suzukimicke i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 23:19
  5. Också ett sätt...
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •