Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Garagestädning

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Garagestädning

    I dag blir det garagestädning. Det står saker i garaget som jag inte tycker hör hemma där för där ska mina hojar stå och allt som hör till dem samt hundkojan. Jocke har släpat in sina objektmoppar, moppar som han nån gång i tiden tänkt renovera men inte gör det. De står i vägen och tar bara en massa plats. Oljor som jag använder till hojarna har stått i källaren, han tyckte jag kunde ha dem i garaget. Så då beslöt jag att då åker annat ut ur garaget, saker som inte jag behöver. Han har ändå så stora ytor att samla sina saker på, en hel källare där det får plats 3 bilar och lite arbetsbänkar och annat som en svarv, en hel garageyta extra finns på ca 400 kvm. Och han har ändå knyckt åt sig av min yta på 120 kvm. Och vill stoppa in fler grejer där… Jag tycker han har gott om plats med ca 600 kvm totalt och behöver inte ta av min yta.

    Jag har ett förråd på ca 15 kvm där alla delar och reservdelar till min Husqvarna är, det har han fyllt med div andra delar till Horex och andra mc-märken, objekt han tänkt renovera (men som nog aldrig lär bli renoverat). Nu pratar han om att lägga alla mina mc-delar i garaget för han behöver förrådet. I så fall tycker jag att vi river bastun och duschen i garaget och bygger om det till ett förråd i så fall, för bland hojarna kan det inte ligga! Och varför ska han ha förrådet när han har ca 600 kvm yta?

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Fy fan, det här kommer bli så j*vla bra! Har sågat till hyllor och fixat nu, börjat packa in oljorna och tvätthink etc. =)

    ...synd jag inte tänkte på före- och efterbild.

  3. #3
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Fy fan, det här kommer bli så j*vla bra! Har sågat till hyllor och fixat nu, börjat packa in oljorna och tvätthink etc. =)

    ...synd jag inte tänkte på före- och efterbild.
    Jag har städat i mitt garage under 10 års tid.. och har nog lika myket skit kvar som när jag började. Garage är garage och hur man än vänder och vrider på sig så har man skinkan i baken. Per definition så samlas alla bra att ha grejor i garaget.....
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag saknade hyllor och vill ha bättre ordning på smågrejer etc. Gubben har roat sig med att stoppa in objekt han nån gång i nån framtid tänkt renovera som tagit upp plats. Till slut fick jag klättra över hans moppar när jag skulle ut med tvättslangen med mera… När han nu menade att all olja jag förvarat i källaren skulle in i garaget hade jag frågan ekande i huvudet: Var skulle den få plats…? men snart hade jag svaret: ut med hans objekt. Fixa garaget som jag vill ha det.

    Sågade till hyllor och stoppade in under en befintlig hylla på väggen, sorterade allt, 2-taktsolja med trattar för sig, övrig olja för sig, tvätthink med dito svampar, shampo etc för sig. Spännband till hojarna för sig snyggt och prydligt, laddarna fick egen plats, golvdukar till eventuella läckande gamla hojar lades fint överst på en hylla ihopvikta och prydliga för lätt åtkomlighet.

    Verktygslådan gick jag igenom, nu står den bredvid hyllorna, allt ligger fint i lådorna och är noga sorterat, skruvmejslar i egen låda, alla ringnycklar i egen låda osv, övriga verktyg som bladmått och annat man kan behöva ibland finns i en egen låda.

    I morgon tar jag andra halvan av garaget, just nu har grannen fest och det står en hel del bilar i vägen utanför, för jag måste rulla ut hundkojan och rensa en hyllsektion som finns bakom den. Vore grymt synd om jag snubblade till och tappar tunga saker över hundkojan så det är bäst jag rullar ut den så kan jag gå fritt över halva garagegolvet.

  5. #5
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Märks var ert intresse ligger... Mina 45 kvm garage känns fruktansvärt futtigt.

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jo, gediget motorintresse, det var därför vi köpte huset. Egentligen letar vi garage när vi letar hus och följer det med en boningsdel är det ju bra.

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ah, ny dag nya friska tag. I dag ska andra halvan gås igenom och fixas, det kommer bli så bra när jag är klar!
    Jag blev helnöjd när jag fixade och grejade själv i går. Min man kom i början och skulle hjälpa mig men jag hade redan en plan utstakad på precis allt i skallen och hur jag skulle gå tillväga för att få det gjort både snabbt och smidigt. Jag noterade direkt en disträ tankegång hos honom så jag sa stopp och berättade att jag har redan tänkt ut en arbetsplan som jag tänkt följa.

    Och den var ju så enkel och smidig så det är inte sant: ut med precis allt och sortera upp i högar utanför (kastas-hög, trädgårds-hög, moppe-objekt, swimmingpool-hög, mc-hög, fordonsvårds-hög etc). Fast hojarna fick förstås stå kvar hi hi, så slapp de hamna i ett par högar…

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •