Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Sundsvall - Ängelholm t/r. Äntligen!

  1. #1
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361

    Talking Sundsvall - Ängelholm t/r. Äntligen!

    Imorgon torsdag eftermiddag tar jag bilen och hyrsläp och styr kosan mot Ängelholm för att hämta nya hojen, äntligen säger jag bara!

    Det blir en första etapp till Stockholm där jag övernattar hos några bekanta innan jag tidigt som bara den åker vidare mot Ängelholm, därifrån blir det en avstickare till Bröderna Nilssons i Helsingborg och därefter mot Skövde till en kompis där jag blir tills på lördag. Så långt är allt planerat och vet inte om jag fortsätter mot Stockholm igen sedan och far hem igen på söndag morgon eller om jag blåser förbi huvudstaden på lördag av längtan till att återigen få greppa styret!

    Lite orolig för lastsäkringen då vagnen inte är särskilt bred och om man tar spännband från styret och nedåt riskerar de att ligga an mot kåpan, något mjukt emellan borde göra susen mot repor men om det kommer ett rejält gupp så kanske kåpan spricker? Visserligen är den helförsäkrad, men man vill ju inte komma hem med en sprucken kåpa! Tänker be de på Gerts hjälpa mig med lastsäkringen på bästa sätt men har ni några förslag på fästpunkter? Svårt att komma åt ramen verkar det som?

    Bilder från trippen kommer givetvis att läggas upp!

    Jo, jag vill köra upp den men det verkar bli regn nästan hela vägen hem!
    Senast redigerat av Motormannen den 2011-05-25 klockan 11:35.

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Motormannen Visa inlägg
    Imorgon torsdag eftermiddag tar jag bilen och hyrsläp och styr kosan mot Ängelholm för att hämta nya hojen, äntligen säger jag bara!

    Det blir en första etapp till Stockholm där jag övernattar hos några bekanta innan jag tidigt som bara den åker vidare mot Ängelholm, därifrån blir det en avstickare till Bröderna Nilssons i Helsingborg och därefter mot Skövde till en kompis där jag blir tills på lördag. Så långt är allt planerat och vet inte om jag fortsätter mot Stockholm igen sedan och far hem igen på söndag morgon eller om jag blåser förbi huvudstaden på lördag av längtan till att återigen få greppa styret!

    Lite orolig för lastsäkringen då vagnen inte är särskilt bred och om man tar spännband från styret och nedåt riskerar de att ligga an mot kåpan, något mjukt emellan borde göra susen mot repor men om det kommer ett rejält gupp så kanske kåpan spricker? Visserligen är den helförsäkrad, men man vill ju inte komma hem med en sprucken kåpa! Tänker be de på Gerts hjälpa mig med lastsäkringen på bästa sätt men har ni några förslag på fästpunkter? Svårt att komma åt ramen verkar det som?

    Bilder från trippen kommer givetvis att läggas upp!

    Jo, jag vill köra upp den men det verkar bli regn nästan hela vägen hem!
    Lycka till det går nog bra.Bästa sättet att sura hojen på är ju i styret,finns särskilda strumpor att sätta på styret och sedan spänna ner den på var sida lite framåt.med hjulet mot lämmen.Fixera gärna framhjulet så inte det vandrar i sidled,du lägga ett par regelstumpar typ 45x70 på var sida av hjulet och spika fast i golvet,det brukar jag göra.Och sedan bak så sätter du också ett band på var sida och spänner ner lite bakåt,va inte feg att dra åt lite.Man kan ju binda i handtagen som passageraren håller i,eller typ fästen för fotpinnarna.Funkar utmärkt,har alltid gjort så.Gör man det rätt så spelar det ingen roll hur vagnen skuttar omkring,hojen kommer ingenstans. En hoj som står med fjädringen obelastad,den är väldigt ostabil för då rör den sig,och ramlar ikull.Har hört att packboxarna kan gå i framgaffeln,men har aldrig varit med om detta och jag brukar dra ned mina hojar i botten nästan,huvudsaken att den inte rör sig när du kör.Ställ dig på hojen och gunga och ryck lite då ska bara släpet röra sig,då är den rätt förankrad.Surrade farsans goldwing på rätt sätt när han skulle leverara den till Borås och den stod precis lika hela vägen.Han hade gjort fel så den trillade ikull direkt.

  3. #3
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Tack för tipsen där och nu är den ÄNTLIGEN hemma!

    Bengt på Gerts hjälpte mig att lastsäkra den och garanterade att den skulle sitta som ett skruvstäd hela resan, vilket den mycket riktigt gjorde. Verkligen bra service och vilken hoj att köra, inte alls särskilt klumpig i stadstrafik heller tycker jag!

    Finns lite små bilder i albumet också!

  4. #4
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Motormannen Visa inlägg
    Tack för tipsen där och nu är den ÄNTLIGEN hemma!

    Bengt på Gerts hjälpte mig att lastsäkra den och garanterade att den skulle sitta som ett skruvstäd hela resan, vilket den mycket riktigt gjorde. Verkligen bra service och vilken hoj att köra, inte alls särskilt klumpig i stadstrafik heller tycker jag!

    Finns lite små bilder i albumet också!
    Härligt! Hoppas du får många trevliga mil med den.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Motormannen Visa inlägg
    Tack för tipsen där och nu är den ÄNTLIGEN hemma!

    Bengt på Gerts hjälpte mig att lastsäkra den och garanterade att den skulle sitta som ett skruvstäd hela resan, vilket den mycket riktigt gjorde. Verkligen bra service och vilken hoj att köra, inte alls särskilt klumpig i stadstrafik heller tycker jag!

    Finns lite små bilder i albumet också!
    Då var det värt resan och det var ju bra.Gerts har överlag fått bra kritik.Nu har ni väl fått lite mc väder däruppe också.Tjejens syrra bor i Husum så vi brukar få info om vädret däruppe.
    Hoppas du får många bekymmersfria mil med bumsen.

Liknande ämnen

  1. Sundsvall Custom & Hot Rod Show 2014
    Av SundsvallHotRod i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-02-05, 00:07
  2. Äntligen
    Av Jourtjänst i forum MC-kort
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-09, 10:51
  3. Någon nära Varberg eller Ängelholm? (Kolla på MC)
    Av Motormannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 09:36
  4. Söker Handledare I Sundsvall!
    Av Bubbas i forum MC-kort
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 21:25
  5. En skön tur Sthlm-Sundsvall
    Av Jonas i forum Scooter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 17:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •