Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Inga hål

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Inga hål

    Puh, jag som är rädd för tandläkare hade faktiskt bokat en tid och lät dem ta en koll på resten av tänderna, aaallt för att förvissa mig om att slippa gå dit fler gånger. Tänkte att när nu en tand gick av och försvann ner i magen så kan ju fler gå av och då måste jag ju gå dit fler gånger. Bäst att förvissa mig om att slippa det och beställde en tid för kontroll av resten av tänderna också och laga det som behövs lagas.

    I går var det dags att låta dem kika runt bland tänderna, har faktiskt inte vågat gå dit på ca 20-25 års tid (!) pga rädsla. Hade faktiskt räknat med hål, var ganska bombsäker på att det skulle finnas hål här och där men fick höra: Du har inga hål, tjejen.
    ”Skojar du?” sa jag förvånat och funderade samtidigt om mina hörapparater krånglade men inga hål. Kärnfriska tänder och några hål kunde hon inte se. Snopet! Och så glädjande.

    Nästa gång ska de göra en avgjutning av det som är rester av tanden, forma till den, sen sätts den på plats gången efter avgjutningen.

    Hela kvällen i går mumlade jag: inga hål. Helt obegripligt, inga hål, efter sååå många år – inga hål.

  2. #2
    Otroligt bra att inte ha hål efter så många år. Själv går jag minst en gång per år på kontroll, och lyckas därimellan bita sönder nå tand per år :-(

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Otroligt bra att inte ha hål efter så många år. Själv går jag minst en gång per år på kontroll, och lyckas därimellan bita sönder nå tand per år :-(
    Ungefär samma historia som jag har haft. Har numer inte haft några hål sedan man kom med tandstickor i plast. Tandtråd eller tandstickor i trä funkade aldrig mellan mina extremt tätväxande tänder, naturligtvis med påföljd att jag aldrig kunde få riktigt rent mellan tänderna och därmed hål. Med tandstickor kan man förebygga många problem. Enbart borstning räcker sällan, hur noga man än gör den.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag har som tur är lite glesare mellan dem så tandtrådar och stickor dito går emellan utan problem.
    Är fortfarande förvånad över att inte ha hål, det var jag ganska säker på att jag skulle ha men å andra sidan brukar jag kunna tugga glass utan problem.

Liknande ämnen

  1. Inga lektioner men ändå mc-kort?
    Av Emma i forum MC-kort
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2016-01-26, 15:20
  2. Varför inga mindre offroadare?
    Av Borken i forum Offroad
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 09:02
  3. Inga glasögon i dag
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 14:24
  4. Inga planer.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 13:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •