Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Stulen cross

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Stulen cross

    Fan vad jag blev ledsen när jag läste i den lokala tidningen Mitt i i april om en kille i 16-årsåldern som hade sparat länge och väl för att kunna köpa en Yamaha YZ 250 och hann bara ha den ca 5 dar så blev den stulen ur garaget.

    Det är garagelängor där han bor, en hel del portar så man undrade hur de kunde veta vilken port de skulle ge sig på, måste vara nån som känner till 16-åringen och att han just köpt den, tänkte jag.

    I går när dottern skulle till scouterna för att paddla kanot var vi för tidigt ute så vi tog en runda ner mot den sjön och vad ser jag då om inte denna cross fara omkring? Fast då noterade jag inte den men efter en stund efter att de hade försvunnit reagerade jag och tänkte att jag tycker mig ha sett den förut. Hemma i grannskapet? I Tyresta-skogen?
    Ja vi fortsatte en bit till och snart var det dags att lämna över dottern till scoutledarna, vi åkte iväg till en tillställning med både hojar och bilar i Lissma och sedan hem för att fika, för på Lissma kostar fikat skjortan i små pappmuggar.

    Hemma slog mig en tanke att försöka hitta artikeln hos Mitt i, inte det lättaste med deras arkiv, sökfunktionen är inte den bästa och man kan inte söka på kommun men jag lyckades hitta artikeln efter en bra lång stunds letande och jo visst tusan är det samma hoj jag såg!

    Funderade omkring och kom fram till att den ene av dem puttade på hojen, den ville inte riktigt gå och verkade tjuvstanna, då är man oftast inte långt borta från sitt hem om det är så att den inte vill längre och man måste putta hem den för den lär de inte överge nånstans. Förmodar att den ene av killarna jag såg i går har den i sitt förråd, har väl sagt till föräldrarna att hans kompis äger den och kan inte ha den hemma pga platsbrist eller vad de hittat på för att kunna förvara den nånstans. Killarna var i samma ålder som den bestulne så jag gissar att de går i samma skola alla tre och känner till varann, kanske inte kompisar men skulle den bestulne få veta vilka de här två är som körde med den så skulle han nog haja till.

    Jag hoppas polisen hittar den nu för jag ringde och tipsade, jag blev så ledsen när jag läste artikeln om den här killen som hade sparat länge och väl för att kunna köpa en egen cross och får den stulen efter ca fem dagar bara. Jag har också vänner boende i det området där den sågs i går, jag har tipsat dem att se var den ev förvaras nånstans.

    Och hade jag ägt Yamaha Center i Haninge och läst artikeln skulle jag leta reda på en likadan hoj och skänka till 16-åringen, just det hade inneburit en ev framtida kund av övriga fordon, kanske en sprillans ny cross, en båt, en mc etc.
    Senast redigerat av Nina den 2011-07-17 klockan 08:17.

  2. #2
    Ja, ush för sådana svin. Dem stal både min moppe och min 125:a på samma gång ju. Säkert några från skolan som hade hört att jag köpt 125:a ju :-(

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

Liknande ämnen

  1. Stulen hoj
    Av Gawriel i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-03, 13:23
  2. Fått hojen stulen någon gång?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 20:04
  3. Stulen
    Av Sepe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 00:06
  4. Min gixxer stulen!!
    Av duboisi i forum Street
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 19:04
  5. Stulen hoj?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 07:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •