Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 38 av 38

Ämne: Byta pipor på en Yamaha dragstar 1100 classic

  1. #31
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    All respekt till Spock som med hänsyn till sin omgivning vill minska bullret.
    Jag tycker oxå respekt till Spock som tänker på sina medmänniskor. Samtidigt blir jag förbannad när folk skriver att det är ok att köra omkring å föra oljud. Detta försämrar allmenhetens syn på hela Mc kolektivet.
    Jan

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag tycker oxå respekt till Spock som tänker på sina medmänniskor. Samtidigt blir jag förbannad när folk skriver att det är ok att köra omkring å föra oljud. Detta försämrar allmenhetens syn på hela Mc kolektivet.
    Men ja som yrkeschaufför tycker det är mer störande med nöjes åkarna
    Ta bara dessa husvagnar som borde förbjudas
    Men vilken tråkig värld vi skulle leva i om alla tyckte lika
    Dessa hojar o bilar som låter försämrar inget för det kommer alltid finnas dom som gnäller även om någon klampar förbi deras trädgård med träskor

  3. #33
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Detta försämrar allmenhetens syn på hela Mc kolektivet.
    Har inte stött på någon som har klagat på att ljudet på glidarhojarna, men flera som klagar på dom som kör som idioter på sina plastraketer så är inte så orolig att jag försämrar mc-åkarnas rykte där jag glider fram i lugt tempo med ett mullrande ljud ifrån min v-tvin.

    Lillen

  4. #34
    Medlem spocks avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    37

    Wink

    Åter till trådfrågan.. Nu hoppas jag alla blir nöjda och glada! har nu åkt i 4 mil ( i ösregn) och köpt hard kore quiet baffles till mitt V & H slip on. Riktigt dålig beskrivning för den som inte håll på med sånt här tidigare. Letar förbrilt på nätet efter en "how to" video utan resultat. Någon som har erfarenhet av att installera ett sådant på mitt classic II slip on eller är sugen på en fika i Jönköping? Står att man ska borra 2 st hål men man får bara med ett borr? Man vill ju liksom inte göra fel

  5. #35
    Medlem spocks avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    37
    nu är insatserna på och det låter dovt och härligt och inte för högt. Supernöjd. tror inte folk kommer stirra irriterat när man glider förbi dem i sommar! Alla nöjda och glad

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    sthlms skärgård
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Tjenare.
    Det var väl ett fruktansvärt tjatande om att det ska vara tyst, inte höras. Tycker att det inte har med den här tråden att göra. Tråden handlar om att byta pipor på en hoj. man kan göra det utan det överskride db-gränsen. Vissa vill att Customhojar ska låta på ett vist sätt, så därför frågar man i CUSTOM delen i forumet.

    Starta en egen tråd om att ni inte tycker om ljudet på vissa hojar, men SLUTA komma med dumma komentarer som inte hör till tråden. Tror att det står i ALLA trådar som har med pipor på custom hojar att man kan få besiktiga om, det låter, ska vara tyst och skönt. Vi har fattat det nu, men bryr oss inte.
    Att ha en glidare som låter som en stiga gräsklippare är inte roligt alls, har testat. Ljudet hör till.

    Lillen
    Det är just såna här åsikter som förstör för oss övriga med sunda åsikter.
    Hur kan man säga att man inte bryr sig om man stör någon annan, är du släkt med gudfader eller!!!

  7. #37
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av pandan Visa inlägg
    Håller helt med därför har jag alltid , både på åkgräsklippare båtar , bilar mm helt enkelt tagit bort ljuddämparen, som många HD åkare gör, jäla vad massa nya vänner jag fått. sen är det ju alltid kul att veta att man gör så det smärtar i öronen på andra människor,
    då är liksom mitt kala huvud och tjocka mage nöjd.
    Ja du är ju inte riktigt 100 iaf, och inte läst vad jag menar! Du sund?

    Lillen

  8. #38
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av pandan Visa inlägg
    Det är just såna här åsikter som förstör för oss övriga med sunda åsikter.
    Hur kan man säga att man inte bryr sig om man stör någon annan, är du släkt med gudfader eller!!!
    Det jag menade är att dom flesta vet att det kan bli ombesiktning om det bullrar för mycket, så det behövs inte påpekas i alla trådar bara det står ljuddämape i ämnesraden.
    Och att det bullrar så det stör, men det vet dom inte. Har säkerligen inte träffat personen eller hojen och hört hur den låter. Min "bullrar" men är besikningsbar som den står, har monterat INSATTSER sen kan det vara så att någon stör sig, men inget att bry sig om, för alla stör sig på någonting. Det var så jag menade!

    Lillen

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-07-27, 16:08
  2. startproblem, yamaha dragstar 1100 classic 02
    Av 50+spättan i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-05-06, 12:28
  3. Svar: 48
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 15:33
  4. dragstar 650/1100 classic, c800-vtx 1300
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 00:32
  5. dragstar classic 1100 fotpinnar
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 20:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •