Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 38

Ämne: Byta pipor på en Yamaha dragstar 1100 classic

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hur kul det är med att låta väldigt illa får ni kanske veta vid en trafikkontroll då det kommer att krävas ombesiktning och registreringsbesiktning eftersom hojen ej är i originalskick.

  2. #22
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Tjenare.
    Det var väl ett fruktansvärt tjatande om att det ska vara tyst, inte höras. Tycker att det inte har med den här tråden att göra. Tråden handlar om att byta pipor på en hoj. man kan göra det utan det överskride db-gränsen. Vissa vill att Customhojar ska låta på ett vist sätt, så därför frågar man i CUSTOM delen i forumet.

    Starta en egen tråd om att ni inte tycker om ljudet på vissa hojar, men SLUTA komma med dumma komentarer som inte hör till tråden. Tror att det står i ALLA trådar som har med pipor på custom hojar att man kan få besiktiga om, det låter, ska vara tyst och skönt. Vi har fattat det nu, men bryr oss inte.
    Att ha en glidare som låter som en stiga gräsklippare är inte roligt alls, har testat. Ljudet hör till.

    Lillen

  3. #23
    Medlem spocks avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Tjenare.
    Det var väl ett fruktansvärt tjatande om att det ska vara tyst, inte höras. Tycker att det inte har med den här tråden att göra. Tråden handlar om att byta pipor på en hoj. man kan göra det utan det överskride db-gränsen. Vissa vill att Customhojar ska låta på ett vist sätt, så därför frågar man i CUSTOM delen i forumet.

    Starta en egen tråd om att ni inte tycker om ljudet på vissa hojar, men SLUTA komma med dumma komentarer som inte hör till tråden. Tror att det står i ALLA trådar som har med pipor på custom hojar att man kan få besiktiga om, det låter, ska vara tyst och skönt. Vi har fattat det nu, men bryr oss inte.
    Att ha en glidare som låter som en stiga gräsklippare är inte roligt alls, har testat. Ljudet hör till.

    Lillen
    Word!

    Som sagt, just nu tycker jag det låter väl mycket. tycker inte heller man ska behöva ha öronproppar när man kör. Därav insatserna. Letar och letar men vet inte riktigt vilka som passar. Läser man på forum kostar de allt ifrån 40 kr upp till 1500kr. Det är en jungel

  4. #24
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Tjenare.
    Det var väl ett fruktansvärt tjatande om att det ska vara tyst, inte höras. Tycker att det inte har med den här tråden att göra. Tråden handlar om att byta pipor på en hoj. man kan göra det utan det överskride db-gränsen. Vissa vill att Customhojar ska låta på ett vist sätt, så därför frågar man i CUSTOM delen i forumet.

    Starta en egen tråd om att ni inte tycker om ljudet på vissa hojar, men SLUTA komma med dumma komentarer som inte hör till tråden. Tror att det står i ALLA trådar som har med pipor på custom hojar att man kan få besiktiga om, det låter, ska vara tyst och skönt. Vi har fattat det nu, men bryr oss inte.
    Att ha en glidare som låter som en stiga gräsklippare är inte roligt alls, har testat. Ljudet hör till.

    Lillen
    Du tycker på fullt allvar att dom som bor å uppehåller sig vid vägen ska stå ut med customhojarnas oljud?
    Jan

  5. #25
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Du tycker på fullt allvar att dom som bor å uppehåller sig vid vägen ska stå ut med customhojarnas oljud?
    Tror och tycker inte att det är ett sådant problem som du förstorar det till. För om du nu ska ta upp o-djud så varför inte alla vägarbeten som bullrar där folk bor, eller bilar med trasiga avgassystem, vissa lastbilar väsnas något otroligt. Så mitt svar är nej, och alla som bor vid vägar klagar på att det går för fort eller låter för mycket, tror vägen var där innan dom flyttade dit så tror inte att det kommer som en nyhet att det finns en väg där, och att det låter ifrån vägar.

    Lillen

  6. #26
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av spock Visa inlägg
    Word!

    Som sagt, just nu tycker jag det låter väl mycket. tycker inte heller man ska behöva ha öronproppar när man kör. Därav insatserna. Letar och letar men vet inte riktigt vilka som passar. Läser man på forum kostar de allt ifrån 40 kr upp till 1500kr. Det är en jungel
    Hallå. Ja jag håller med dig och hade samma problem innan jag hittade dom små men ack så efektiva insatter som jag satt i. Så nu behöver inte jag öronproppar och får även med mig tjejen på turerna. Lycka till med letandet.

    Lillen

  7. #27
    Medlem Peos avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    79
    Här verkar det finnas insatser i olika längder & dimensioner.

    http://www.nize.se/group.asp?group=193

  8. #28
    Medlem spocks avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    37
    Tack lillen. Instämmer till viss del på resonemanget. "uppehåller man sig" vid en väg får man väl räkna med buller. Vill man ha lugn och ro undviker man ju vägar?? Simple as that. Resonerar på samma vis när man som jag bor i lägenhet. Vill man inte höra sina grannar då och då borde man flytta till en koja i skogen. Reagerar dock om någon skulle få för sig att spela tokhögt på sin stereo mitt i natten. Ska man nu dra den röda tråden till mitt såinih****tehögljudda-avgasrör så respekterar jag min omgivning och undviker för tillfället (tills jag funnit insatser) att starta den, varva den till max klockan 4 på morgonen. Alla är vi olika och jag tror nog att sveriges vägar räcker till oss alla för våra egna behov och begär. Vissa vill ha en stor fet amerikanare, andra en prius. Inte meningen att denna tråden skulle bli en debatt, Ville bara ha hjälp
    Tack för ordet.

  9. #29
    Tycker det är en charm o höra vinkel motorer med raka rör
    V2 V8 elr en rad 2a
    Min lastbil går tyst vilket jag gillar
    flesta av oss har hojen till nöjes åkning
    Tycker man inte om olud ska man väl inte nöjes åka

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    All respekt till Spock som med hänsyn till sin omgivning vill minska bullret.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-07-27, 16:08
  2. startproblem, yamaha dragstar 1100 classic 02
    Av 50+spättan i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-05-06, 12:28
  3. Svar: 48
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 15:33
  4. dragstar 650/1100 classic, c800-vtx 1300
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 00:32
  5. dragstar classic 1100 fotpinnar
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 20:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •