Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Blöddrar på låga varv/tomgång

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av janne08 Visa inlägg
    Tack för alla snabba, utförliga och trevliga svar. Ett litet problem är att jag är oteknisk vad gäller motorer så att kolla tändstift med vakumklockor mm är nog inget för mig. Men däremot så kommer jag att lämna in hojen på service och då kommer jag vara noga med att påpeka att de ska kolla tändstiften, rensa förgasarna och justera flöttörnivåerna innan de synkar Tack igen för all hjälp!
    Skriv gärna och berätta vad felet var,om inte annat så för att stilla nyfikenheten på forumet.

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av janne08 Visa inlägg
    På 1200 varv går den lite ojämnt och nästan dör. Men tycker mig höra att den går bättre och jämnare när man varvar upp till 2000 varv ungefär.
    Om det är en radfyra med en förgasare till varje cylinder vet jag ärligt talat inte. Framgår väl tyvärr att jag inte är speciellt tekniskt kunnig. Försökte svara igår kväll, men då kom jag inte in på sidan.
    Det är fyra förgasare på alla 4cylindriga maskiner,men det kan ju inte alla veta.Det är ju viktigt att alla är rätt synkade,annars kan det ju bli problem.Undra om det inte sitter ett membran i dom förgasarna som kan gå sönder,är ej säker

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-04-21, 20:59
  2. Svar: 28
    Senaste inlägg: 2015-08-23, 11:14
  3. Yamaha 1100 Dragstar går dåligt på låga varv
    Av Stefan57 i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-08-26, 18:49
  4. Ryckig gång på låga varv
    Av tmytmy i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 17:04
  5. Xtz660 dör på låga varv
    Av Kanonkula i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 21:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •