Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Rätt placering av knäskydd i byxor?

  1. #11
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Det viktiga är hur skydden sitter när man går i backen. När jag kör grusvägar har jag riktiga knäskydd. Som Biltemas, men tre gånger så dyra. Lite obekväma dock att ha till vardags så då får det bli lite enklare saker. Skyddsbyxa för höfterna och låren har jag alltid. Ska titta på Biltemas för att se om dom kan vara något för mig. Den gamla modellen var bara ett pinsamt skämt, men dessa ser i varje fall bra ut på bild.
    Köpte sådana benskydd (gamla modellen) och håller med till 110%. De kladdae fast vid benet och var så sladdriga att de gick att böja som ett gummiband.
    Ser att det är typ samma beskrivning om komforten på de nya ce-märkta och de gamla, men var och en får givetvis bilda sig en egen uppfattning...
    De nya är iallafall CE-märkta, vilket ju måste vara grundkravet.
    verkar finnas olika typer/klasser av CE-märkning, dock Någon som vet mer om detta?

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    De nya är iallafall CE-märkta, vilket ju måste vara grundkravet.
    verkar finnas olika typer/klasser av CE-märkning, dock Någon som vet mer om detta?
    Är inte säker, men tror att CE-märkning i stort sett innebär att skyddet ifråga är avsett för motorcykelåkning och att det inte är farligt/skadligt att använda. Ger inte något svar på hur bra skyddet ifråga är. Detta är något jag hört, men säkert finns här någon som vet hur det ligger till!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Hittade följande om CE-märkning, för den som vill födjupa sig i ämnet.
    http://www.mc-boden.se/meny/ce-markning

    Ps. slog mig att jag kunde ju sökt på nätet först och frågat på forumet sen....

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Intressant, ska kolla skydden mot denna lista nästa gång det blir aktuellt med inköp!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Jåke
    Gäst
    Om de flyttar sig så mycket så är det inte rätt, du kommer inte ha någon nytta av dem om olyckan är framme, för då kommer de inte sitta kvar på knät utan flytta på sig vid minsta motstånd. Att de sitter rätt när du är på hojen spelar ingen roll, går du omkull ramlar du ju förmodligen av, eller?

    Köp kläder som håller skydden på plats, eller köp lösa skydd du sätter fast på kroppen! Eller kör utan...

Liknande ämnen

  1. Placering av slang?
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-01-06, 14:43
  2. Batteri placering på en Z750 -08
    Av Ohlss i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-04-08, 18:16
  3. Byxor...
    Av cribbe i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 18:29
  4. Knäskydd
    Av Borken i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 11:09
  5. Placering av regskylt
    Av Daimbag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 01:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •