Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Föll för en ren i 90 knyck idag

  1. #11
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Tack för de uppmuntrande orden. Vad gäller försäkringsbolag vet jag inte om jag kommer att blanda in dom. Får se när jag gått igenom hojen ordentligt, nu står den 10 mil härifrån. Kan fortfarande inte fatta att hojen (och jag) klarade sig så bra. Får väl lyfta på hatten åt Yamahas ingenjörer (när det gäller hojen, vad gäller mig är det väl mina föräldrar och den där utarbetade skyddsängeln jag har. Hoppas den inte blivit utbränd och förtidspensionerad). Det mesta av utrustningen är där oxå men ska se om ja kan få nån bild.

    Jo nog kommer jag tebax upp på hojen, men som sagts, en erfarenhet rikare. Jag hade tur, och hade jag varit 20 år ungre hade jag kanske tänkt "ja e ju unbreakable, kan brassa utan hjälm i 200 lätt!" Nu tänker jag mer på att hade jag haft min blivande fru på bönpallen hade jag aldrig förlåtit mig själv (inte heller om jag fått rulla fram till prästen i en rullstol).

    Sen tycker jag allvarligt att renar borde få en utbildning i trafikvett så att dom en gång för alla lär sig att respektera högerregeln!
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #12
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Tur det gick bra! Krya på dig.

  3. #13
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Jo nog kommer jag tebax upp på hojen, men som sagts, en erfarenhet rikare. Jag hade tur, och hade jag varit 20 år ungre hade jag kanske tänkt "ja e ju unbreakable, kan brassa utan hjälm i 200 lätt!" Nu tänker jag mer på att hade jag haft min blivande fru på bönpallen hade jag aldrig förlåtit mig själv (inte heller om jag fått rulla fram till prästen i en rullstol).

    Sen tycker jag allvarligt att renar borde få en utbildning i trafikvett så att dom en gång för alla lär sig att respektera högerregeln!
    Du, det kan vara Norska renar. Titt som tätt så smyger de sig in i hjorden och hittar inte ut igen. I norge så utbildas varken renar eller får i trafikvett. Man lägger allt krut på svenskar.

    Det var en svensk familj som försökte ta sig in i Norge men de blev stoppade i tullen. De fick inte köra vidare därför att de var fyra i bilen. Bilen var en Citroen C3 och tulltjänstemannen trodde att C3 betydde hur många personer bilen var klassad för. När svenskarna bad om att prata med med hans chef så sa han att chefen är upptagen för han pratar med en annan familj som sitter i en Fiat uno.........
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Svårt att gardera sig mot viltet. Det enda man kan göra är naturligtvis att vara ordentligt utrustad, som du verkat vara och att köra lite långsammare.

    Krascha i 90 km/h är rejält farligt, kunde gått riktigt illa för mig redan i 60 km/h. Nackskydd är också en bra sak som kan göra en stor skillnad.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Vilt är det jag oroar mig mest för och av den anledning så kör jag inte när det är mörkt.
    Skönt att det gick så bra som det gjorde...

  6. #16
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Huga, så nära - grattis till hur det slutade i alla fall!
    Krya på dig!

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101
    Oerhört skönt att höra en olycka med "lyckligt" utfall. Fick tidigare ikväll besked om att en person som betytt mycket för vår släkt avlidit i en MC-olycka. Det gläder mig då att få läsa om en "positiv" olycka alldeles efteråt.

    Och för att diskutera vilt så var jag själv på väg att köra i diket när en älg dök upp precis bredvid mig förra året.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Kret Visa inlägg
    Oerhört skönt att höra en olycka med "lyckligt" utfall. Fick tidigare ikväll besked om att en person som betytt mycket för vår släkt avlidit i en MC-olycka. Det gläder mig då att få läsa om en "positiv" olycka alldeles efteråt.

    Och för att diskutera vilt så var jag själv på väg att köra i diket när en älg dök upp precis bredvid mig förra året.
    Beklagar sorgen.

  9. #19
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Skönt att det gick bra trots allt. Måste dock kommentera att köra i 90 på en grusväg låter ju helt vansinnigt, men det kanske bara är jag...

  10. #20
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Skönt att det gick bra trots allt. Måste dock kommentera att köra i 90 på en grusväg låter ju helt vansinnigt, men det kanske bara är jag...
    Det är i snabbaste laget, i alla fall för mig. Kör själv sällan över 70 km/h, just med tanke på vad som kan vara på andra sidan krönet eller kurvan...
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Re: Idag..
    Av Jan-Olov i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-10-18, 08:14
  2. Ska ta en tur idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-30, 12:40
  3. Bra för idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 18:13
  4. Ny för idag !
    Av Jossan i forum Ny på forumet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 08:35
  5. Bra för idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 00:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •