Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Elproblem

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Elproblem

    Någon som kan rekommendera någon som är duktig på el i Sthlm? Mina ljus på hojen har plötsligt börjat bete sig underligt. Blinkar jag vänster börjar bakljuset blinka och bromsar jag så lyser bara högra bakbromsljuset etc. Antagligen bara glapp någonstans, men jag vågar inte pilla med detta. Tips någon?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Du har fått jordfel, nånstans så sitter en jordkabel å glappar och då kan strömen ibland gå "bakvägen" genom andra lampor som då börjar lysa.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    Du har fått jordfel, nånstans så sitter en jordkabel å glappar och då kan strömen ibland gå "bakvägen" genom andra lampor som då börjar lysa.
    Jag instämmer, kolla all jordning.
    Jan-Olov

  4. #4
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jonas vill ju ha tips på någon som kan fixa problemet i Stockholmsregionen. Han vill alltså inte pilla själv.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jonas vill ju ha tips på någon som kan fixa problemet i Stockholmsregionen. Han vill alltså inte pilla själv.
    Du, jag ÄR faktiskt läskunnig, men eftersom jag av princip aldrig rekommenderar nån så är det ju en viss hjälp om han får veta vad felet är?
    Vad tillförde du?

  6. #6
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    Du, jag ÄR faktiskt läskunnig, men eftersom jag av princip aldrig rekommenderar nån så är det ju en viss hjälp om han får veta vad felet är?
    Vad tillförde du?
    Jag bara upprepade vad Jonas vill och vad du tillförde står ju skrivit i stjärnorna då du i en tråd där skribenten söker verkstad skriver vad han ska göra själv vad gäller reparationer. Om du dessutom aldrig rekommenderar en verkstad så förstår jag inte varför du skrev i denna tråd från början...

    Jag tror inte jag är fel på det om jag tror att Jonas vill betala för att få mc:n fixad och inte bry sig själv.

  7. #7
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    I o f skrev Jonas att han inte vågade pilla på detta själv. Inte att han inte ville.

    Ett jordfel är ju enkelt att i a f börja felsöka själv med att putsa till kontaktytor.

    Blinkade lampor och spännigsfall enligt Jonas beskrivning är typiskt jordfel.

    Jag tycker att Freda's och Jan-Olov's inlägg var helt rätt och hade inte de skrivit så hade jag gjort det. Även om det inte hjälper Jonas så kanske det hjälper någon annan som läser denna Topic

  8. #8
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Någon som kan rekommendera någon som är duktig på el i Sthlm? Mina ljus på hojen har plötsligt börjat bete sig underligt. Blinkar jag vänster börjar bakljuset blinka och bromsar jag så lyser bara högra bakbromsljuset etc. Antagligen bara glapp någonstans, men jag vågar inte pilla med detta. Tips någon?
    Ahhhh...synd jag inte är hemma för det där hade jag nog fixat åt dig..

    Ring mc-poolen och hör med dem. De har kvällsöppet och även stövlar som Du kanske letar efter. De tar in allt möjligt, servar och säljer även hojar.

    Så ring och hör med dem först om de kan bistå dig.

    http://www.mcpoolen.se/

    Ligger i Sumpan och de stänger kl 20.00 utom på fredagar och helger enligt hemsidan. De gillar att snacka också
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  9. #9
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag skrev "Jonas vill ju ha tips på någon som kan fixa problemet i Stockholmsregionen. Han vill alltså inte pilla själv"

    Och får till svar "Vad tillförde du?" och en smily som jag tolkar som att någon vill bråka. Jag kan nog slänga käft!

  10. #10
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Det är så jättetråkigt att läsa sånt här.
    Någon har ett problem och ber om hjälp och genast börjar ett gnabb om nånting helt annat.
    Jag hängde på Hojen.nu för jämnan förut men just den här tendensen har fått mig att inte orka läsa inlägg för exakt detsamma hände mig då jag bad om hjälp med något....
    Nej jag sticker ut och kör lite motorcykel istället!

Liknande ämnen

  1. Elproblem Suzuki gsx 400 T
    Av Ulgrath i forum Veteran
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2019-10-12, 17:43
  2. Elproblem - ingen tändning
    Av Sprakan i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-31, 21:53
  3. Elproblem med lysena!
    Av Liselott i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 10:54
  4. Elproblem
    Av MEHall i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 19:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •