Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 57

Ämne: fjr med många mil...

  1. #21
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Jag får ge 58 mellan på min gamla savage sen kan man ju alltid fundera på att sälja privat och vad får man för den osv.. men det känns ändå rätt hyfsat tycker jag.

  2. #22
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Känns det okay tycker jag att du ska slå till!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #23
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Spontant så tycker jag att priset är väl högt för en hoj med så många mil på mätaren.
    Den går väl på ca 75 kkr är min gissning utan din gamla hoj i potten. Lägger Du till några tusen till så får Du en hoj som gått kanske hälften.

    Priset kanske kan förklaras av att verkstaden har utfört storservice på den med tex justering av ventilspel, nya belägg, däck, byte av oljor, nya gaffelpackningar mm.

    Hör med dem vad som har servats. Jag skulle även kolla koplingen, kardanen och kompen. Kolvringarna kanske börjar ge upp lite och då drar den olja. Be dem göra ett kompprov när Du är där.

    Du kan även få tag på förra ägaren via registret. Ring och snacka med honom och fråga om hojen.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #24
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Absolut en god idé att prata lite med föregående ägare. Där kan finnas mycket att hämta. Kolla också, precis som Piotr säger, tillståndet på däck, belägg etc. Kostar en hel del pengar att fixa i efterhand. Många parametrar att ta hänsyn till. Vilken firma är det som säljer, Claessons? Man kan vara ganska säker på att firman kollat upp det mesta i samband med inbytet. Du bör också kunna få en deklaration på hojen. Det fick jag i samband med att jag var intresserad av den Honda jag nu äger. Träffar du säljaren Anders Eng så hälsa från mig. En gammal kompis från tiden han körde BMW.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2011-05-18 klockan 14:31.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #25
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Priset är säkert lite i överkant och självklart är det bättre att sälja privat innan men det känns som man har inte riktigt tid till det och med det beaktandet känns det på något sätt ok...
    Kopplingen kändes riktigt bra inget som helst slir och med fint ingrepp inte huggigt eller nåt.
    Ventiler är gjort vid 8000 (var 4000 ende mil enligt boken) och dom behövde inte justeras då, samtidigt gjordes en rätt stor service med bromsvätska osv "vanlig" service ska göras innan köp oxå.
    Kardan och komp har jag inte kollat mer än att drivlinan känns ryckfri och fin även när man är elak mot den. Det är Anders kollega jag pratat med men jag ska definitivt hälsa om jag springer på honom där nere, Claessons är ju lite stamhaket för att "lukta" på nya hojar

  6. #26
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av freddemannen Visa inlägg
    Priset är säkert lite i överkant och självklart är det bättre att sälja privat innan men det känns som man har inte riktigt tid till det och med det beaktandet känns det på något sätt ok...
    Kopplingen kändes riktigt bra inget som helst slir och med fint ingrepp inte huggigt eller nåt.
    Ventiler är gjort vid 8000 (var 4000 ende mil enligt boken) och dom behövde inte justeras då, samtidigt gjordes en rätt stor service med bromsvätska osv "vanlig" service ska göras innan köp oxå.
    Kardan och komp har jag inte kollat mer än att drivlinan känns ryckfri och fin även när man är elak mot den. Det är Anders kollega jag pratat med men jag ska definitivt hälsa om jag springer på honom där nere, Claessons är ju lite stamhaket för att "lukta" på nya hojar
    Ok, Du verkar inte helt grön och har viss koll.
    Om Du slår till så välkommen till sporttouringens värld, där vi dunkar varandra ödmjukt i ryggen..
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #27
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    För mig känns det ändå som att du gör rätt. Har svårt att tro att en Savage är jättehet på marknaden och kan därför vara svår att sälja. Om du får den nyservad och med en viss garanti känns det inte helt fel för mig...
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Har kollat lite priser,tycker den ligger lite högt i pris.Man får en Fjr med ABS som gått hälften så mycket för kring 60 000 kr.Jag tänker också lite på när du ska sälja den själv någongång och den kanske har gått mellan 12-15 000 mil,var ligger en sån på för pris då ?

  9. #29
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Tackar för mycket bollande och det känns som om det blir affär på denna och om jag av någon anledning (som jag inte riktigt kommer på nu) inte slår till på denna kommer det ändå att bli sporttouring det känns så rätt med en sån hoj, jag trodde att jag var glidarkille men nej så var det inte
    Man lär så länge man lever.

  10. #30
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Har kollat lite priser,tycker den ligger lite högt i pris.Man får en Fjr med ABS som gått hälften så mycket för kring 60 000 kr.Jag tänker också lite på när du ska sälja den själv någongång och den kanske har gått mellan 12-15 000 mil,var ligger en sån på för pris då ?
    Som alltid kan man fynda privat, men då ramlar det tillbaka lite på tidsaspekten sälja den gamla leta upp en annan och då är man helt utan garanti osv men självklart är det oftast billigare.

Liknande ämnen

  1. hur många ....
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-07, 02:25
  2. Många samtal.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 21:49
  3. Hur många kör hoj fortfarande?
    Av Danne i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 23:02
  4. Många turer.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 14:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •