Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 57 av 57

Ämne: fjr med många mil...

  1. #51
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Var ute på en trettiomilatur idag! Vi var ett gäng som åkte runt lite i Roslagen och Uppland. Fick en kanondag, som alltid med dessa härliga kompisar! Vi har så enormt trevligt tillsammans, bara skratt och trevligt umgänge. Alla bjuder på sig själva. Skrev lite på bloggen om dagen om du är intresserad!

    Bilderna:
    1) Gänget fikar på Österby Hembageri
    2) Hojgänget som var ute idag
    3) Klaus
    4) Nicke, nynnandes "Bakom mina solglasögon..."
    5) Klaus Boss Hoss väcker alltid berättigad uppmärksamhet var han än parkerar.
    Ska jag absolut.

  2. #52
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Så trevligt med en tur. Idag ska jag köra en sväng tillsammans med brodern som kör sin nyinköpta K1200R Sport samt kompisen på sin Street Bob. Vädret ser lovande ut.
    Då får man önska en trevlig tur

  3. #53
    Det var riktigt skoj! Fick ju testa BMW K1200R Sporten, oj oj, vilka fartresurser och bromsar. Tänk att den har samma kubik som min Sporster men otroligt mera effekt, bromsar och väghållning :-)

    Men är glad över köra min hoj, för den ger mycket känsla och körglädje i lagliga hastigheter. Kunde bara varit bättre bromsar.

  4. #54
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Det var riktigt skoj! Fick ju testa BMW K1200R Sporten, oj oj, vilka fartresurser och bromsar. Tänk att den har samma kubik som min Sporster men otroligt mera effekt, bromsar och väghållning :-)

    Men är glad över köra min hoj, för den ger mycket känsla och körglädje i lagliga hastigheter. Kunde bara varit bättre bromsar.
    Och kör man i lagliga hastighet så är sannolikheten att det händer ngt dumt mindre oavsett hoj.

    Jag värdesätter ABS, hanterbarheten, den precisa styrningen i kurvor, väggreppet och säkra omkörningar mer än "känsla". Jag fick känna på den där "känslan" när jag drog i backen i 70 knyck... ahaaaa upplevelsen blev total, kan jag säga, fast jag visste det innan.

    En renodlad sporthoj är inget för mig heller....
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #55
    Du har så rätt. Såg 3 älgar idag efter vägen. Så man kan behöva bromsa eller göra undanmanöver även om man kör i laglig hastighet med glidarhoj. Min kompis med Street Bob blev även han imponerad över BMW:n.

  6. #56
    Påminnelse: håll er till ämnet eller starta en ny tråd, chattande tas via PM.

    Och framförallt, grattis till hojen!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #57

    Smile

    Hej På Er alla.
    10,000 mil på en FJR 1300 är inget som skrämmer mig.
    Det var en 04 du hittat o år 03 kom det ABS på denna modell. Min 07 nhar idag en siffra på mätarställningen 5400 mil o jag ser inget som inte skulle få mig att köra den till 10,000 mil.Tvärtom jag har en hoj som är välservar o i ett skick som ser ut som den rullat 500 mil. O jag ljuger inte nu samt att se till så allt fungerar varje gång jag ska ut med min hoj.
    Däremot kan jag tycka att du bör kolla runt lite för det finnns Fjr hojar med betydligt mindre mil för några tiotusen krorn mer och har man så man kan lägga upp mera så finns det 07-08 som gått ett par hundra mil för en bra peng.
    Men som alltid så är det plånboken eller gumman som bestämmer. Ett gott råd är att låna en FJR ett par timmar o hämta gumman sen kan du köpa en utan nåt snack.
    Lycka till o vill du veta mer om en Fjr Maila mig eller kolla in fjrclubsweden.se
    Mvh Fjr Håkan

Liknande ämnen

  1. hur många ....
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-07, 02:25
  2. Många samtal.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 21:49
  3. Hur många kör hoj fortfarande?
    Av Danne i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 23:02
  4. Många turer.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 14:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •