Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 57

Ämne: fjr med många mil...

  1. #1
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177

    fjr med många mil...

    Hej på er, har en liten fråga.
    Har gått och kikat på en yamaha fjr1300 -04 den är kanonfin och har har bara haft en ägare.
    Bara plus så långt men den har rullat närmre 10000 mil..
    Är väl inte jätteorolig det är ju en cykel som gärna rullar mycket men ändå...
    Ska man tänka på något särskilt med dom milen och framför allt går den att sälja efter några år med ännu fler mil på mätaren?

  2. #2
    Tror milen i sig inte är nåt problem så länge den är välservad. Men som sagt i Sverige har många milskräck, så risken är ju att den är svår att sälja.

  3. #3
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Tror milen i sig inte är nåt problem så länge den är välservad. Men som sagt i Sverige har många milskräck, så risken är ju att den är svår att sälja.
    Det är väl ungefär så jag funderar och om man då tänker sig att byta in den, den dan det blir aktuellt då borde det gå bra men sälja privat kan vara värre

  4. #4
    Jo, så är det. Min brorsa har haft en sådan. Så jag vet ju vilken härlig och råstark motor det är. Så jag ser ingen risk i att den inte ska hålla milen bara den är servad. Så får du bra pris är det nog ingen fara att slå till.

  5. #5
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Ja det känns som en rejäl hoj det där med en fantastisk motor, det lutar åt att det blir affär.

  6. #6
    Landsvägshojar håller ju hur länge som helst bara ägaren håller efter dom. Sedan är det ju den typ av hoj som förmodligen inte körts hårt heller.

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    10000mil är väl rätt långt tycker jag.Inte för att jag tror det är något fel på hojen för det,men för 50-60000 så är det väl inte mycket,för någe mer får den ju inte kosta,kanske är billigare än så.Det är då en kanon hoj,har haft 2st.Dom kan ju vara hårt körda men välskötta för det.Det är ju en potent touringmaskin som är kul att gasa med.30hk mindre än en r1,a men mycket mera vrid så man har ju retat en del.Men som sagt en kanon hoj

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    En Fjr med 10 000 mil och välservad motor kan nog vara ok,MEN,det är ju inte bara motorn som rullat de milen utan allt annat på hojen också.Jag tänker som så att,om säljaren säger att han inte har behövt lägga några pengar på den förutom servicen så får du nog räkna med att där börjar komma lite reperationer efter så pass många mil.Är priset rätt däremot så kan det vara ett bra köp ändå.

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Som sagt, är priset rätt skulle inte jag tveka att köpa! Rätt skötta går dagens hojar långt innan det händer något.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Har den ABS? Inte ? Då skulle jag vara tveksam av den anledningen. Kan bli svårsålt i framtiden då krav kommer att komma att alla nya hojar ska ha ABS.

    Av egen erfarenhet så skulle jag aldrig idag köpa en hoj utan ABS. Inte kul att bromsa omkull i 70. På morgonen dagen efter köpte jag mig en ny hoj - med ABS.

    Det där snacket om att ABS inte behövs och att man bromsar med känsla är bara bullshit som rabblas av dem som inte har bromsat omkull i en panikinbromsning, vilket man förr eller senare kommer att göra.... Trust me
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. hur många ....
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-07, 02:25
  2. Många samtal.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 21:49
  3. Hur många kör hoj fortfarande?
    Av Danne i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 23:02
  4. Många turer.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 14:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •