Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 57

Ämne: fjr med många mil...

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av freddemannen Visa inlägg
    Som alltid kan man fynda privat, men då ramlar det tillbaka lite på tidsaspekten sälja den gamla leta upp en annan och då är man helt utan garanti osv men självklart är det oftast billigare.
    Jag är övertygad om att den går det dubbla med regelbunden service så det behöver man nog inte bekymra sig om.Jag tänker mest på när man väl ska sälja i framtiden.Jag hade en Pan european som gått 10 000 mil och då tyckte handlarn att den gått lite väl mycket.När man däremot ska köpa en med 10 000 mil så säger handlarna att,ohh,den är just inkörd och att det är ingen fara med milen.
    Där är många aspekter att ta hänsyn till.I övrigt tycker jag att det är en kanoncykel att köra,så blir det affär lär du säkert bli nöjd.

  2. #32
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Jag är övertygad om att den går det dubbla med regelbunden service så det behöver man nog inte bekymra sig om.Jag tänker mest på när man väl ska sälja i framtiden.Jag hade en Pan european som gått 10 000 mil och då tyckte handlarn att den gått lite väl mycket.När man däremot ska köpa en med 10 000 mil så säger handlarna att,ohh,den är just inkörd och att det är ingen fara med milen.
    Där är många aspekter att ta hänsyn till.I övrigt tycker jag att det är en kanoncykel att köra,så blir det affär lär du säkert bli nöjd.
    Just det du säger med milen den dan man ska byta in den är väl det enda kvar man funderar på på en annars superfin hoj.

  3. #33
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av freddemannen Visa inlägg
    Tackar för mycket bollande och det känns som om det blir affär på denna och om jag av någon anledning (som jag inte riktigt kommer på nu) inte slår till på denna kommer det ändå att bli sporttouring det känns så rätt med en sån hoj, jag trodde att jag var glidarkille men nej så var det inte
    Man lär så länge man lever.
    Med tanke på köregenskaperna och hanterbarheten i kurvor så är allt i lagstadgad hastighet glid på en sådan hoj, med tillägget att Du har lite större marginaler (om Du kör lugnt)
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #34
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Med tanke på köregenskaperna och hanterbarheten i kurvor så är allt i lagstadgad hastighet glid på en sådan hoj, med tillägget att Du har lite större marginaler (om Du kör lugnt)
    Så sant

  5. #35
    Här finns en som gått 5840 mil för 72900 kr

    http://www.blocket.se/vasterbotten/Y...9.htm?ca=2&w=1

  6. #36
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Den verkar inte så dum, kunde gärna varit lite närmre bara
    120 mil enkel resa, men det tål att ringa dom.

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av freddemannen Visa inlägg
    Den verkar inte så dum, kunde gärna varit lite närmre bara
    120 mil enkel resa, men det tål att ringa dom.
    Dom säljer till hela Sverige. På deras hemsida finns en undersida med lyckliga ägare och där ser man folk kommer långväga.

    Förresten kan dem inte frakta ner hojen ifall du tycker det är långt köra?

  8. #38
    Fast du måste ju få upp din hoj oxå, så kanske det enda raka ta den på en släpkärra upp. För din nuvarande är kanske en aningg obkeväm att köra så långt?

  9. #39
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Då har man köpt fjr'en hämtar den i morgon bitti, ska bli riktigt kul.

  10. #40
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Absolut en god idé att prata lite med föregående ägare. Där kan finnas mycket att hämta. Kolla också, precis som Piotr säger, tillståndet på däck, belägg etc. Kostar en hel del pengar att fixa i efterhand. Många parametrar att ta hänsyn till. Vilken firma är det som säljer, Claessons? Man kan vara ganska säker på att firman kollat upp det mesta i samband med inbytet. Du bör också kunna få en deklaration på hojen. Det fick jag i samband med att jag var intresserad av den Honda jag nu äger. Träffar du säljaren Anders Eng så hälsa från mig. En gammal kompis från tiden han körde BMW.
    Anders hälsade tillbaka och fick sig ett gott skratt, värden är bra liten ibland

Liknande ämnen

  1. hur många ....
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-07, 02:25
  2. Många samtal.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 21:49
  3. Hur många kör hoj fortfarande?
    Av Danne i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 23:02
  4. Många turer.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 14:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •