Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kjula, here I come!

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Kjula, here I come!

    I dag blir det Street Triple R till Kjula och kika på race under förmiddagen, sen vänder jag hemåt och tänkte faktiskt bege mig till Triumph i Länna och kika lite, det är Triumph Road Show som pågår och i dag är lastbilen med en massa hojar för provkörningar hos Triumph i Länna. Fast jag ska inte provköra nån hoj (men en Tiger X vore nåt), jag vet hur det gick med Streeten, skulle baaara provköra den…

    Ha ha, min förbränning har satt i gång. Tänker verkligen på hur och vad jag äter och i vilka mängder, magen verkar ha börjat jobba. Härligt. Till lunch blir det bara sallader med antingen kyckling eller Parmaskinka till, minimalt med dressing, jag doppar gaffeln i dressingen max 4-5 ggr (tar ingen tugga, bara doppar ner), jag äter alltså inte upp hela rasket där och jag ber att få dressingen bredvid i en liten burk varje gång. Annars hamnar den på salladen och då blir det för mycket.

    Häromdagen sprack min planering av middag. ICA Maxi Haninge brukade ha fiskpaket på ca 400 gr, med ca 125 gr lax och ca 125 gr torsk, resten är grönsaker. De där paketen är kanon att grilla, inget annat till som remouladsås, ris, potatis etc utan bara som det är. Kalorisnålt och supergott. Men nu har de dragit ner mängden till ca 200 gr totalt, i paketen ligger en fjuttig fiskbit av vardera sort och några morötter, lite vattenkastanj och määängder av smör. T o m löken har de uteslutit! Va f… Det där blir man ju inte mätt på?

    Dessutom hade de höjt priset med det dubbla, hälften i mängd och dubbelt pris. Fruktansvärt. Förr kostade dessa 69 kr per fiskpaket, prisvärt och man blev mätt utan onödiga kalorier i. Nu var jag tvungen att dryga ut med råris men jag såg till att slänga på fler grönsaker så jag inte råkar öka mängden kalorier i onödan nu när jag jagar de extra kilon som kommit.

    Min granne var med i Du är vad du äter nu i veckan på TV4+. Jäkligt bra jobbat, hans hydda har krympt avsevärt och han jagar de sista kilona, jag menade på Facebook att jag tänkt börja träna igen nu när armen blivit bra så kan vi pusha på varann där. =)

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Äsch, orka åka till Kjula. Roligare att bara brumma runt. :-)

Liknande ämnen

  1. På väg mot Kjula
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 14:49
  2. Kjula
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 15:58
  3. Kjula, race & hojar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 06:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •