Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Str3 R i går

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Str3 R i går

    Fasen vad jag gillar min Street Triple R, absolut inte fel att köpa den. Har bara suttit och sneglat på den modellen sen den kom 2008. Men lyktorna fram satte stopp, de såg ut som ett par grodögon i mitt tycke. Fy sjutton vad fult – hur kan man bara sätta på ett par grodögon??

    Det är just så där jag köper hojar, är det nåt jag tycker är gräsligt fult på en hoj så nog tusan kommer jag hemdragandes med en sån modell sen höhö. För övrigt var det samma visa med Scramblerns dyna: en platt designlös limpa, hade man bara dragit ett streck och gått hem eller?

    Nu är det så att jag inte sitter och glor på varken dyna eller grodlysen, de övertalade mig djupt och grundligt att de faktiskt är ganska schyssta. Scramblerns retro sadel sitter jag riktigt bra på, i ett nafs på ett par meter insåg jag att trots sin design är den riktigt bra och grodlysena är numera riktigt gulliga, charmiga, söta och allt positivt jag kommer på.

    Hojen gick finfint men jag hade lite svårt att hålla ner farten i går, ville så gärna ligga i högre farter än tillåtet för den gick så ruskigt bra. Jag har väl vant mig mer med den nu. Huddinge kommun verkar förlita sig grymt på Huddinge sjukhus, det låg sand och grus på många ställen på vägarna. Tror inte att de sopat gatorna där än, kändes så för det var mycket sand som låg här och där efter vinterns underhåll. Jag fick se upp extra i korsningar och rondeller.

    I morgon lördag är det dags för Kjula, tar nog den igen men jag får nog justera kopplingshandtaget lite, den är rätt hård och jag får ont i tumleden av det. Mina nya handskar klämmer åt lite, de är lite stela och klämmer åt lite i handflatan när jag greppar styret (misstänker något tjocka sömmar) men de blir inte mindre stela av att ligga i garderoben heller. Fast jag tar nog mina inkörda handskar i morgon ändå, jag ska ju köra flertalet mil så det är viktigt att handskarna inte klämmer etc.

    På söndag är det en körning med MHCK jag tänkt vara med på, vet inte om det vankas grus då men jag tar nog Scramblern för säkerhets skull, den har lite grövre mönster på hjulen än Streeten har. Kommer kännas lite ovant med den efter de här dagarna med Streeten men jag lär vänja mig.
    Senast redigerat av Nina den 2011-05-13 klockan 06:18.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •