Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: fortkörningsböter!

  1. #11
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: fortkörningsböter!

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Jag fastnade förresten på en fartkamera en gång, eller den blixtrade till när jag körde förbi(lite för fort).
    Väntade mig ett brev hem men det kom aldrig något.. jag klagar inte
    det har blixtrad och blinkat en gång för mig också, men det var med hojen så det var ingen fara 8)

  2. #12

    SV: fortkörningsböter!

    En fortkörning för 3 år sedan 1200 spänn = 109 på 90 väg. Trist.
    Jag jobbade som låssmed i Sthlm och har snackat mig ur 2 fortkörningar.
    Detta är en gammal metod låssmeder använt läääänge, tror att polisen fattar men släpper yrkeschaffisen, så går det till:
    Polisen: Det gick lite fort det här...
    Jag, snabbt och forcerat: Skriv ut böterna fort som f#n, jag har bråttom! Det där får chefen ta han om.... Skriv!
    P: Bråttom?
    J: visst, jag skall öppna för en vattenskada... Skriv!
    P: Vattenskada?
    J: Ja det är bråttom, innan hela kåken flyter bort.... Skriv!
    P: Vattenskador... Ok stick då.
    Jag svarar inte utan är redan på väg med gasen i botten.

    2 ggr har jag klarat mig, men man måste ju ha en låssmedsskylt på bilen/taket så att det verkligen framgår att man är låssmed.

    Min polare försökte samma grej och fick eskort av snuten till den adress han uppgett/hittat på, adressen fanns så han parkerade så olagligt man bara kan och sedan sprang han in i trapphuset och drog igen dörren bakom sig. Han väntade 10 minuter innan han gick ut igen och då hade snuten åkt, efter det så kör han inte så fort så ofta.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  3. #13
    Medlem [Spanaren]s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    32

    SV: fortkörningsböter!

    Citat Ursprungligen postat av Printer
    En fortkörning för 3 år sedan 1200 spänn = 109 på 90 väg. Trist.
    Jag jobbade som låssmed i Sthlm och har snackat mig ur 2 fortkörningar.
    Detta är en gammal metod låssmeder använt läääänge, tror att polisen fattar men släpper yrkeschaffisen, så går det till:
    Polisen: Det gick lite fort det här...
    Jag, snabbt och forcerat: Skriv ut böterna fort som f#n, jag har bråttom! Det där får chefen ta han om.... Skriv!
    P: Bråttom?
    J: visst, jag skall öppna för en vattenskada... Skriv!
    P: Vattenskada?
    J: Ja det är bråttom, innan hela kåken flyter bort.... Skriv!
    P: Vattenskador... Ok stick då.
    Jag svarar inte utan är redan på väg med gasen i botten.

    2 ggr har jag klarat mig, men man måste ju ha en låssmedsskylt på bilen/taket så att det verkligen framgår att man är låssmed.

    Min polare försökte samma grej och fick eskort av snuten till den adress han uppgett/hittat på, adressen fanns så han parkerade så olagligt man bara kan och sedan sprang han in i trapphuset och drog igen dörren bakom sig. Han väntade 10 minuter innan han gick ut igen och då hade snuten åkt, efter det så kör han inte så fort så ofta.

    8) Printer
    lol
    The Internet interprets censorship as damage and routes around it.

  4. #14

    SV: fortkörningsböter!

    Min polare försökte samma grej och fick eskort av snuten till den adress han uppgett/hittat på, adressen fanns så han parkerade så olagligt man bara kan och sedan sprang han in i trapphuset och drog igen dörren bakom sig. Han väntade 10 minuter innan han gick ut igen och då hade snuten åkt, efter det så kör han inte så fort så ofta.
    nästan så att jag hellre hade tagit bötern än att bli eskorterad, sånnt kan bli så pinsamt och det lyckades din vän verkligen med

  5. #15
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: fortkörningsböter!

    Iskallt Printer 8)

    det jobbiga är om de försöker syna ens bluff, typ som att eskortera en med blåljus..

Liknande ämnen

  1. Fortkörningsböter.
    Av Hornet i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-24, 14:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •