Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: El- eller mekaniskt problem?

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vad roligt! Mycket glädje nu med hojen.

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Sten O Visa inlägg
    Lämnade tillbaka Biltemabatteriet (som dessutom var felvänt - litet men ändock ett problem)
    Har också noterat den omvända polplaceringen på Biltemas batterier. Ställer i de flesta fall till strul. Kan inte förstå varför dom är konstruerade tvärsemot vad nästan alla andra motorcykelbatterier är från början. Får nästan tanken att man skickat nå´n ritning till Kina som varit spegelvänd. Liknande det som hände med porslinet från Kina förr i världen!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har också noterat den omvända polplaceringen på Biltemas batterier. Ställer i de flesta fall till strul. Kan inte förstå varför dom är konstruerade tvärsemot vad nästan alla andra motorcykelbatterier är från början. Får nästan tanken att man skickat nå´n ritning till Kina som varit spegelvänd. Liknande det som hände med porslinet från Kina förr i världen!
    Är det inte så att de flesta tillverkare har både rät och avig polplacering när polerna sitter efter kanten. Vilket som är rätt vet jag inte men jag har flera gånger fått gå tillbaka och titta på batteriet för att det ska bli rätt. Nu handlar det förståss inte bara om MC-batterier.
    Ove

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Förort
    Inlägg
    5
    Man ska inte ropa hej...........

    Efter att ha fått vila i en tvåveckorsperiod, så startar hojen inte längre. Laddar batteriet, men inte ett liv. Någon som har något ytterligare tips? Tändspole, startmotor???? Ger snart upp och lättar på plånboken även fast det bär mig emot att inte kunna fixa det själv!

  5. #15
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Sten O Visa inlägg
    Man ska inte ropa hej...........

    Efter att ha fått vila i en tvåveckorsperiod, så startar hojen inte längre. Laddar batteriet, men inte ett liv. Någon som har något ytterligare tips? Tändspole, startmotor???? Ger snart upp och lättar på plånboken även fast det bär mig emot att inte kunna fixa det själv!
    Går motorn runt är det inte startmotorn. Går inte motorn runt så är det inte tändspolen...

  6. #16
    Gå in på suzuki-chopper.se Sök där
    Har för mej att det är något med dålig/a kablar mellan startmotor o batteri

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    De flesta batterier är ju tillverkade i olika utföranden med olika polplaceringar. Varför Biltema satsar på en typ bara kanske beror på att de vill hålla lagret nere. Frågan är om de är medvetna om att de satsat på fel polplacering när det gäller mcbatterier?
    Har någon nån kontakt där , så fråga.

Liknande ämnen

  1. El-Problem
    Av Olle Å i forum Mekhörnan
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-01-19, 22:23
  2. Abs problem
    Av Spiken i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 16:31
  3. Problem
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-11, 08:26
  4. Problem.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 17:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •