Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Fel på framhjulet?

  1. #11
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    tvätta hojen med högtryck är ju ingen fara.Men man behöver ju inte stå och spruta på nav och andra känsliga delar.Dom flesta hobbytvättar är det så dåligt tryck i så det är ingen fara,men undvik lagren
    Har precis samma erfarenhet efter att ha tvättat mina hojar, nästan uteslutande med olika högtryckstvättar sedan -95. Använder man dom med förstånd är det ingen som helst fara.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #12
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Varj gång jag haft loss framhjulet skrapar det från frambromsarna men det går oftast över efter ett tag, beror väl på att sakerna inte centrerat sig ordentligt. Gör som Mats säger, känn på bromsarna efter en lugn körning. Är de inte upphettade kan du nog lugnt gasa vidare.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    31
    Tack för tipset! Det ska jag testa imorn. Men vad gör jag då om bromskivan är väldigt varm? Är det direkt till närmaste verkstad som gäller då? Vad är det som kan gå fel?

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av moses Visa inlägg
    Tack för tipset! Det ska jag testa imorn. Men vad gör jag då om bromskivan är väldigt varm? Är det direkt till närmaste verkstad som gäller då? Vad är det som kan gå fel?
    Om du är lite händig , så brukar det vara ganska lätt åtgärdat om kolvarna trycker lite så att skivan blir varm.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-07-21, 20:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •