Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ståndsmässigt fordon i går

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Smile Ståndsmässigt fordon i går

    I går kände jag mig för att ta Streeten till jobbet, vilken go hoj det bara är. Har en helt lyckad design, att jag sitter kanon på den är bara gott fast i går bråkade de nya stövlarna med mig, i alla fall vänsterstöveln. Förra gången jag hade dem på mig på Streeten var det inga problem men i går verkade den ena stöveln ha förklarat krig mot mig (förresten tycks allt möjligt förklara krig mot mig nu för tiden). Vänsterstöveln fastnade mellan växelväljaren och fotpinnen! Så varje gång jag skulle växla ner fick jag vinkla ut foten åt sidan och sen lyfta den på växelväljaren… Smått irriterande och jag begriper inte hur jag lyckades få foten att fastna varje gång. Det var ju inte så förra gången jag körde med dem men just i går ska stöveln förklara krig mot mig.

    Och så var man ju tvungen att ta kort på hojen utanför kontoret.

    Senast redigerat av Nina den 2011-05-07 klockan 06:14.

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    I går kände jag mig för att ta Streeten till jobbet, vilken go hoj det bara är. Har en helt lyckad design, att jag sitter kanon på den är bara gott fast i går bråkade de nya stövlarna med mig, i alla fall vänsterstöveln. Förra gången jag hade dem på mig på Streeten var det inga problem men i går verkade den ena stöveln ha förklarat krig mot mig (förresten tycks allt möjligt förklara krig mot mig nu för tiden). Vänsterstöveln fastnade mellan växelväljaren och fotpinnen! Så varje gång jag skulle växla ner fick jag vinkla ut foten åt sidan och sen lyfta den på växelväljaren… Smått irriterande och jag begriper inte hur jag lyckades få foten att fastna varje gång. Det var ju inte så förra gången jag körde med dem men just i går ska stöveln förklara krig mot mig.

    Och så var man ju tvungen att ta kort på hojen utanför kontoret.

    Snygg hoj. inte min typ av hoj,har aldrig provat,kanske ska man göra det i dag,fast en 1050

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Prova kan du alltid göra.

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Förresten, har du provat nya Tiger 800? Det finns både gatversion och offroad-version av den.

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Förresten, har du provat nya Tiger 800? Det finns både gatversion och offroad-version av den.
    provade tiger 800xc idag,gick fint men ack så liten,som en moped.Vart en provtur på 500meter sedan åkte jag tillbaka med den.inget för mig,då är min mycket skönare,med mycket mera offroadstuk,tycker jag,men smaken kan ju variera.Jag vill ha stora maskiner som har lite ork med packn, och frugan på

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Skoj! Man kan ju alltid testa och se och den är mindre även kubikmässigt. Det är för övrigt Triumphs första modell av dylikt utseende och grymt lik BMW F800 GS i utseendet tycker jag. Sen finns förstås Tiger med 1050 kubik... Men inget ämne för vid sidan om vägarna precis, mer en asfaltshoj.

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    provade tiger 800xc idag,gick fint men ack så liten,som en moped.Vart en provtur på 500meter sedan åkte jag tillbaka med den.inget för mig,då är min mycket skönare,med mycket mera offroadstuk,tycker jag,men smaken kan ju variera.Jag vill ha stora maskiner som har lite ork med packn, och frugan på
    Min Honda Varadero som många upplever som gigantisk, känns närmast som en moped rent storleksmässigt sedan jag började köra min BMW LT! Hyser. liksom du en förkärlek för större hojar. En Triumph som skulle passa mig vore en Rocket....
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Min Honda Varadero som många upplever som gigantisk, känns närmast som en moped rent storleksmässigt sedan jag började köra min BMW LT! Hyser. liksom du en förkärlek för större hojar. En Triumph som skulle passa mig vore en Rocket....
    Rocketen är en härlig maskin att köra. Och yamaha v-max är en kanon hoj med,fin att köra,men exploderar när man drar i gasen,drar ju från det mesta,rakt fram
    Senast redigerat av engström67 den 2011-05-08 klockan 18:29.

Liknande ämnen

  1. Hjälp, ska sälja ett fordon för första gången!
    Av Reject i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 12:08
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 20:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •