Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Motorcykelns dag 7-8 Maj

  1. #1

    Motorcykelns dag 7-8 Maj



    Lördag och söndag 7 – 8 maj har Sveriges alla motorcykelhandlare öppet hus, Motorcykelns Dag 2011.

    Motorcykelns Dag ska ses som en fortsättning på motorcykelmässan På Två Hjul som genomfördes i januari. Då fanns tillfälle att bekanta sig med årets modeller genom att titta, känna och provsitta. Vid Motorcykelns Dag har våren anlänt och vägarna är körbara. Då rullar handlarna ut årets modeller för provkörning.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    38
    Någon som ska till Sundsvall och Northbike i helgen?

    Eller är det kanske bara jag som bor i närheten

  3. #3
    Medlem Grevens avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    88
    Jag var på Carlbarks i Kumla, blev nya hjälmar till mig o tjejen och en liten provtur på en H-D FXDWG.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Vallby, Enköping
    Inlägg
    9

    Alla handlare är inte riktigt på

    Åkte till Triumph center i Länna för att kolla på Bonneville och kanske få en provtur. Men de hade ingen att prova; "vi fick reda på i veckan att det skulle vara Motorcykelns dag" sade personalen där . Jag fick reda på att det skulle vara Motorcykelns Dag på Mässan i januari........... Blev en trevlig tur till café Rosenhill i stället och därifrån till Ava MC. Där fanns det mycket att se och prova, bl a Kawasaki W800; läckerbit

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Janoz Visa inlägg
    Åkte till Triumph center i Länna för att kolla på Bonneville och kanske få en provtur. Men de hade ingen att prova; "vi fick reda på i veckan att det skulle vara Motorcykelns dag" sade personalen där . Jag fick reda på att det skulle vara Motorcykelns Dag på Mässan i januari........... Blev en trevlig tur till café Rosenhill i stället och därifrån till Ava MC. Där fanns det mycket att se och prova, bl a Kawasaki W800; läckerbit
    Vill bara klargöra en sak:
    Anledningen till att de fick veta så sent var att arrangören inte hade kontaktat alla mc-handlare. De visste inte om att det skulle vara en slags mässa denna helg, jag såg i veckan att de inte fanns med bland handlarna och frågade dem om de inte ska vara med, tyvärr hann de inte förbereda sig. Så egentligen bör man inte skylla på Triumph Center, de gör så gott de kan med grymt kort varsel.

  6. #6
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Var mycket folk hos handlarna i Umeå idag, i alla fall hos 3 av dom... sen blev det en trevlig tur till ett smultronstället som är ett mysigt fik/handelsträdgård...

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    38
    Var på Northbike i Sundsvall.
    Blev en 5-6 motorcyklar provkörda. En trevlig dag, med bra väder, otroligt fina cyklar och "monstertrucken" som var där var inte heller helt fel att bevittna.

    en ny kawasaki z 750 skulle inte sitta helt fel

  8. #8
    Eftersom de verkat upphört med H-D on tour där de körde ut speciella demohojar till h-d-handlarna så tycker jag att det går lika bra testa demohojar en annan dag då inte det är kö till hojarna. Norrlands MC har ju ett gäng hojar som står utanför affärn som man kan testa vilken dag som helst.

    Ska på verkstaden och fixa dit luft och buller nu på torsdag, så lånar en demohoj under tiden. Kanske blir en Fat bob man lånar eller nåt annat skoj...

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Vallby, Enköping
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Vill bara klargöra en sak:
    Anledningen till att de fick veta så sent var att arrangören inte hade kontaktat alla mc-handlare. De visste inte om att det skulle vara en slags mässa denna helg, jag såg i veckan att de inte fanns med bland handlarna och frågade dem om de inte ska vara med, tyvärr hann de inte förbereda sig. Så egentligen bör man inte skylla på Triumph Center, de gör så gott de kan med grymt kort varsel.
    Det var ju olyckligt i så fall och förlåt också min okunnighet , men jag trodde att detta var samordnat och att alla handlare var med på det innan eftersom det gjordes reklam för Motorcykelns Dag redan i tid för mässan.

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Janoz Visa inlägg
    Det var ju olyckligt i så fall och förlåt också min okunnighet , men jag trodde att detta var samordnat och att alla handlare var med på det innan eftersom det gjordes reklam för Motorcykelns Dag redan i tid för mässan.
    Möjligt att de missat det, butiken har förstås nyligen bytt ägare också så det kan vara så att det föll mellan stolarna nånstans på vägen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •