Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 41

Ämne: Kawasaki GTR1400

  1. #31
    Välkommen och grattis till en schysst hoj! Har iof inte testat den själv men många referar till den som kungen av sporttouring.

    Läste att det är samma motor som sitter i ZZR1400, det borde finnas lite att ta av med andra ord!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #32
    måste nog rätta dej lite Pewa , det är ej samma motor men grunden är samma dock har denna själv justerande system för kamvinkel och tändning , men den är mycket klenare då denna har kardan , jag har nyss bänkat min och orginal lämnade den 126 hk på bakhjulet vid 8000varv , jag kan rekomendera ett power command , då hojen går mycket lugnare , inga ryck mm annars har den en tendens att rycka lite vid jämn gas

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    måste nog rätta dej lite Pewa , det är ej samma motor men grunden är samma dock har denna själv justerande system för kamvinkel och tändning , men den är mycket klenare då denna har kardan , jag har nyss bänkat min och orginal lämnade den 126 hk på bakhjulet vid 8000varv , jag kan rekomendera ett power command , då hojen går mycket lugnare , inga ryck mm annars har den en tendens att rycka lite vid jämn gas
    Aha, man ska inte tro på allt man läser Tack för upplysningen!

    Att det passar utmärkt till längre touring har jag hört många säga, hur är den på lite mindre, kurvigare vägar?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #34
    man kan lätt konstatera att den går bäst vid 120-140 km/tim och smidig nja det beror på vad man jämför med det är ju ingen hoj som man vill köra mycke bana med visst går det men e inget kul efter ett tag

  5. #35
    Medlem wild hogs riderss avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Norrköping Sveriges Metropol
    Inlägg
    21

    Cool Ny medlem & ägare till en ny GTR 1400 -08

    Hallo i stugan, är oxå en stolt ägare till en ny GTR 1400 -08 sedan Tisdag. Måste bara hålla med om att hojen är helt underbar. Det stod & vägde mellan FJR eller GTR och GTR:en vann pga sin utstrålning.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  6. #36
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Grattis, den ser fin men syndigt svart ut!

  7. #37
    Medlem wild hogs riderss avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Norrköping Sveriges Metropol
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Grattis, den ser fin men syndigt svart ut!
    8)Tack, som ägaren själv

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    24
    Hoj igen!!
    Jag var ute o provade en GTR 1400 på sensommaren -08, o visst det är en härlig hoj.
    Märkte direkt att den ger samma impuls åt bilister bakifrån, som när man närmar sig med Wingen:
    Ur väg!!!! Håller med Nilsson att jag kände vissa ryck vid konstantfart, men det kanske var en intrimningssak. Man skull haft en massa hojar egentligen , men genom att min fru älskar det här med hojåkning o har vissa problem med värk i b.l.a höfter, så har vi upptäckt att det är Goldwing som gäller, (visst,BMW 1200 LT o HD Electra glide skulle nog åxå gå bra)o sen jag(vi) köpte 1800:an
    känner jag nog att här har jag hoj som räcker livet ut, möjligen får jag sätta stödhjul på henne(hojen)
    vad det lider, men det får vi väl se framtiden an.

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av loffe.2 Visa inlägg
    Hoj igen!!
    Jag var ute o provade en GTR 1400 på sensommaren -08, o visst det är en härlig hoj.
    Märkte direkt att den ger samma impuls åt bilister bakifrån, som när man närmar sig med Wingen:
    Ur väg!!!! Håller med Nilsson att jag kände vissa ryck vid konstantfart, men det kanske var en intrimningssak. Man skull haft en massa hojar egentligen , men genom att min fru älskar det här med hojåkning o har vissa problem med värk i b.l.a höfter, så har vi upptäckt att det är Goldwing som gäller, (visst,BMW 1200 LT o HD Electra glide skulle nog åxå gå bra)o sen jag(vi) köpte 1800:an
    känner jag nog att här har jag hoj som räcker livet ut, möjligen får jag sätta stödhjul på henne(hojen)
    vad det lider, men det får vi väl se framtiden an.
    Jag har en GTR1400 som jag bänkat till 147 hk på bakhjulet
    För att denna hoj skall komma till sin rätt skall sekundära spjällen demonteras ur insuget, ett slip on monteras och power commander installeras. Dessa relativ billiga och lätta åtgärder gör en enorm skillnad.
    Jag hade en FJR förut och ångrar inte en sekund att jag bytte till denna hoj som är bättre på allt.

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    2

    Slipon till GTR

    Citat Ursprungligen postat av rhino94 Visa inlägg
    Jag har en GTR1400 som jag bänkat till 147 hk på bakhjulet
    För att denna hoj skall komma till sin rätt skall sekundära spjällen demonteras ur insuget, ett slip on monteras och power commander installeras. Dessa relativ billiga och lätta åtgärder gör en enorm skillnad.
    Jag hade en FJR förut och ångrar inte en sekund att jag bytte till denna hoj som är bättre på allt.
    Vilken sorts slipon satte du på? Har själv en GTR som jag av någon underlig anledning vill byta blås på.

Liknande ämnen

  1. kawasaki er6 n
    Av kman i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 15:32
  2. Kawasaki VN 750 - 87
    Av bikerdaddy i forum Min hoj
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-08, 22:09
  3. kawasaki dör!!!
    Av egsm900 i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-07-21, 18:15
  4. Kawasaki W 650!
    Av GeCe i forum Street
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 20:08
  5. Recension: Kawasaki GTR1400
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 19:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •