Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 66

Ämne: Klagomål om MClagret här (weston trading AB)

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Japp... Ingen rök utan eld..

    Vad svarar Fantomen på det svaret från mc-lagret ?
    Lämplig är väl om han INTE svarar på det då det är BÄTTRE om ARN får säga sitt i frågan först?

    Blir väl bara pajkastning annars...

    Jag driver själv företag och min uppfattning är att vissa kunder tror att min tid är gratis ibland. Så är det inte men i vissa lägen går det inte att debitera tid som försvinner....

  2. #22
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Svårt att få "rätt" i ARN, där sitter bl.a. representanter från branchen, ex Bilia för bilar.
    I 9 fall av 10 dömer de till företagets fördel. Har själv haft ärende i ARN och beviskraven för att få rätt är mycket höga. (säger dock inte att de dömer fel, utan bara ett påpekande)

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Det är inte lätt när man får något reparerat att veta om debiteringen är riktig beträffande timtiden. det gäller ju att få ett ungefärligt pris innan det hela börjar och att de utbytta delarna sparas och att kunden helst tar dem med sig.
    Det största problemet är nog om det uppstått småskador under verkstadstiden. Om det är repeor osv. så bör ju verkstadens försäkring ta det. Skador som uppstått pga olämplig hantering brukar ju den seriösa firman stå för.
    Onödigt dyra reparationer som det kan bli om även hela grajer byts ut. " det är lika bra att fixa detta samtidigt "
    listan kan ju göras lång

  4. #24
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    jag tycker det är bra att du varnar även om de finns nån lag eller inte. tack!

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det är inte lätt när man får något reparerat att veta om debiteringen är riktig beträffande timtiden. det gäller ju att få ett ungefärligt pris innan det hela börjar och att de utbytta delarna sparas och att kunden helst tar dem med sig.
    Det största problemet är nog om det uppstått småskador under verkstadstiden. Om det är repeor osv. så bör ju verkstadens försäkring ta det. Skador som uppstått pga olämplig hantering brukar ju den seriösa firman stå för.
    Onödigt dyra reparationer som det kan bli om även hela grajer byts ut. " det är lika bra att fixa detta samtidigt "
    listan kan ju göras lång
    Det är alltid extraarbetet som kostar.
    För några år sen lämnade jag in bilen för att fixa lite stenskott i lacken. Dom ringde och frågade om dom skulle fixa rosten i 2 dörrar när dom ändå höll på och jag accepterade utan att fråga om pris. När jag hämtade bilen fick jag en fin räkning på 17.000:- istället för 2.000 som vi pratat om innan.
    Jo, dom "fixade" rosten på dörrarna genom att köpa 2 nya dörrar. När jag begärde att få de gamla dörrarna med mig så hade dom redan fixat upp dom och satt över dom på en annan bil. Efter lite förhandling så "sålde" jag mina gamla dörrar till dom för 3.000/styck.

    Tror bägge parterna fick sig en läxa av den affären. Och jag använder fortfarande samma verkstad eftersom dom är bra att göra med.

  6. #26

    MCLagret fälld i ARN

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Så fick vi en helt annan bild av det hela! Alltid bra om man man få båda sidors uppfattning i dylika ärenden...

    Blir intressant att få reda på ARN:s dom i ärendet!
    MClagret har blivit fälld i ARN under Augusti 2011 i ett annat ärende. På Råd&Röns svarta lista http://www.radron.se/Svarta-listan/ kan man söka "branch: alla" och "ort: bromma". Där hittar man MCLagret och på den listan hamnar man om man vägrar följa ARN's beslut. Där står det bla att läsa:
    "Byte av bakdäck på motorcykel som inte utfördes korrekt. Före- taget rekommenderas att betala 9 640 kronor. Kunden fick sina pengar efter det att ärendet gått vidare till tingsrätt, som dömde till kundens fördel."

  7. #27
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av zzr-1400 Visa inlägg
    MClagret har blivit fälld i ARN under Augusti 2011 i ett annat ärende. På Råd&Röns svarta lista http://www.radron.se/Svarta-listan/ kan man söka "branch: alla" och "ort: bromma". Där hittar man MCLagret och på den listan hamnar man om man vägrar följa ARN's beslut. Där står det bla att läsa:
    "Byte av bakdäck på motorcykel som inte utfördes korrekt. Före- taget rekommenderas att betala 9 640 kronor. Kunden fick sina pengar efter det att ärendet gått vidare till tingsrätt, som dömde till kundens fördel."
    hahaha!

  8. #28

    Post Intressant

    Citat Ursprungligen postat av livewire Visa inlägg
    hahaha!
    Ni kan kolla vad som står på mc lagrets hemsida och döma själva om det verkar som seriös eller inte.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  9. #29
    ARN bör ha hanterat ärendet nu så hur gick det?

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5

    Riktigt LURAD på MC LAGRET

    Lämnade in min hoj på service hos dom i i förra veckan!
    Bad om genomkoll och prisuppgifter innan något skulle göras!

    1 vecka senare ringde dom och sa att hojjen var klar !!!

    En summa som jag skulle betala slutade på 11000 kr !!! på en Kawa Z1000 års 2012
    Hur är detta möjligt!??????

    för en service!???
    Och jag bad om genomkoll!
    Nä listan var lång på allt vad dom hade bytt och hälften var inte bytt!
    Nu är detta polisanmält idag!!

    Trött på oseriösa mc verkstäder!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •