Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 66

Ämne: Klagomål om MClagret här (weston trading AB)

  1. #11
    http://www.rejta.se/omdome/247854/Weston+Trading+AB

    Varning för Weston trading AB som ligger bakom mc-lagret eller mclagret eller mc lagret Varning varning varning!

  2. #12
    Att hänga ut ett företag är alltid känsligt, men inget som strider mot några regler(om det inte visar sig vara rent förtal förstås). PUL som någon nämnde gäller inte för juridiska personer(företag).

    Sen att det blir lite orättvist med bara en sida av historien kan jag hålla med om. I det här fallet har jag mailat MC-Lagret ang. denna tråd och gett dem en chans att försvara sig.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av FaNtoM Visa inlägg
    Jag postar här för att se om det finns flera som blev lurade på olika sätt från företaget som heter MC lagret i Bromma. eller Weston trading AB. Ägaren på företaget Heter XXXXXXXXXXXXXXXX.

    Han ser vänlig ut men han egentligen är en av de värsta bedragare som jag träffat i hela mitt liv.

    Jag verkligen vill varna alla som tänker att göra något affär med honom eller serva din mc.

    Serva den till någon som ger verkliga priser från början och inte ändrar dem när det är dags att skriva ut fakturan.

    Välj en verkstad som vet att man drar inte för hårt skruvarna när det finns hård plast under! Resultaten blir sprickor såklart!!!

    Skriv lite mer om vad som har hänt i ditt fall. Jag har redan anmält företaget hos ARN och tänker gå vidare till tingsrätten.

    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Att hänga ut ett företag är alltid känsligt, men inget som strider mot några regler(om det inte visar sig vara rent förtal förstås). PUL som någon nämnde gäller inte för juridiska personer(företag).

    Sen att det blir lite orättvist med bara en sida av historien kan jag hålla med om. I det här fallet har jag mailat MC-Lagret ang. denna tråd och gett dem en chans att försvara sig.
    Jo men nu står det ett namn (namngivet ägaren av företaget) i första inlägget, därför funderade jag om det var juridiskt okej med tanke på PUL.

  4. #14
    Sant Nina, har raderat ägarens namnuppgifter!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #15
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Sant Nina, har raderat ägarens namnuppgifter!
    Bra för jag tror att du blir juridiskt ansvarig i så fall då du håller i forumet. Sen vet jag inte om övriga admins blir lika ansvariga. Men för säkerhets skull så skriver vi inga personnamn hur arga vi än blir på företaget, tycker jag.

  6. #16
    Hur är det med enskild firma? Är firmanamnet samma som privatnamnet då? Och hur gör man i så fall?

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Men för säkerhets skull så skriver vi inga personnamn hur arga vi än blir på företaget, tycker jag.
    Instämmer.

    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Hur är det med enskild firma? Är firmanamnet samma som privatnamnet då? Och hur gör man i så fall?
    Bra fråga. Enskild firma får ju samma org.nummer som ägarens personnummer, så där skulle jag inte skriva ut något. Nu handlar ju klagomål oftast om olika verkstäder och butiker, och då är det väldigt ovanligt med enskilda firmor.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  8. #18
    Svar från MC-lagret 2011-05-09:
    (Då ärendet är anmält till ARN kanske det är lämpligast och vidare diskussioner förs där istället.)

    Er medlem "FaNtoM" ringde oss vid ett tillfälle för att ta reda på priset för en service på hans hoj, en FJR 1300 med ABS bromsar. Han fick uppgiften av mig per tel, kr 2.100:- skulle en basservice kosta. Han fick info av mig vad en basservice består av.

    Ytterligare en tid senare lämnar han in hojen till oss på MC Lagret i Bromma för service. Under tiden hojen är hos oss kommer han personligen in 6 gånger till verkstaden och varje gång har han nya önskemål ! Han vill bla att vi skall gå igenom HELA hans hoj eftersom han precis har köpt den och eventuellt vill ångra köpet ifall något inte är som det skall. Den har ju trots allt gått 7300 mil ! Vi antecknar hans önskemål och gör som han säger - varje gång !

    Vid ett annat tillfälle kommer han in och vill ha nya dämpare fram pga hans vikt.

    Vid ett tredje tillfälle vill han att vi skiftar hans medhavda däck och vid ett fjärde skall packboxar bytas, och bromsbelägg, och glykol, och listan kan göras låååång !

    Här är vi redan långt ifrån vad som ingår i en "basservice" för 2.100:- och önskemålen är inte slut ännu.

    Hojen blockerade vår lyft många dagar pga vår leverantör av delar till Yamaha levererade fel fjädrar. Under tiden hade han ringt både MC Varuhuset och deras leverantör i Västerås för att försöka snabba på leveransen. I denna veva fick vi information om att han hade varit på MC Varuhuset i Sthlm innan han lämnade hojen till oss för åtgärd, och där fått information om att allt han ville ha åtgärdat skulle kosta en avsevärd summa pengar.

    Jag ställer mig frågande till varför han trodde att Vi skulle jobba gratis ???

    Vi är naturligtvis ledsna över att vi inte kunde uppfylla hans förväntningar om att allt jobb skall ingå i en basservice men som tur är finns det instanser i Sverige som reglerar denna typ av tvister, bla ARN.

    Lyckligtvis är de största delen av våra kunder nöjda med vårt arbete. För att bevisa detta erbjuder vi alla medlemmar i Ert forum 10% rabatt på allt arbete och alla delar, så att de själva kan bilda sig en uppfattning om oss.

    Medlemmar som vill utnyttja vårt erbjudande är välkomna med kopia på ett skrivet inlägg för att erhålla rabatten.

    Mvh.

    MCLAGRET
    MC och Mopedverkstad
    Ulvsundavägen 174
    168 67 Bromma
    08-510 260 30
    info@mclagret.com
    Senast redigerat av pewa den 2011-05-12 klockan 13:01.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #19
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Så fick vi en helt annan bild av det hela! Alltid bra om man man få båda sidors uppfattning i dylika ärenden...

    Blir intressant att få reda på ARN:s dom i ärendet!
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #20
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Japp... Ingen rök utan eld..

    Vad svarar Fantomen på det svaret från mc-lagret ?
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •