Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 61 till 66 av 66

Ämne: Klagomål om MClagret här (weston trading AB)

  1. #61
    Det är ju svårt och göra en bedömning eftersom
    - vet inte hur mycket hojen gått
    - beställde du en specifik servive utifrån boken
    - kanske du bad dom gå igenom hojen med ventiler, hjullager, styrlager etc etc etc...och jaja....byt luftfilter också.

    Berätta.

  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av Soffe Visa inlägg
    Lämnade in min hoj på service hos dom i i förra veckan!
    Bad om genomkoll och prisuppgifter innan något skulle göras!

    1 vecka senare ringde dom och sa att hojjen var klar !!!

    En summa som jag skulle betala slutade på 11000 kr !!! på en Kawa Z1000 års 2012
    Hur är detta möjligt!??????

    för en service!???
    Och jag bad om genomkoll!
    Nä listan var lång på allt vad dom hade bytt och hälften var inte bytt!
    Nu är detta polisanmält idag!!

    Trött på oseriösa mc verkstäder!
    Att bli oskyldigt anklagad är både oprofessionellt samt kränkande. Personen som döljer bakom användarnamnet: "Soffe" sprider falska anklagelser som kan leda till åtal. Det tillhör till god affärsetik att kontrollera fakta innan man beskyller någon.

    För att bemöta dessa falska anklagelser, gäller följande fakta:


    1.Vi har aldrig haft en Kawasaki Z1000 av 2012 års modell hos oss för Service. Detta kan strykas genom vårt databas för mottagna/genomförda arbeten.
    2. Vi tar inga garanti jobb på Kawasaki. Detta pga vår Kawasaki tekniker är pappa ledig sedan December 2011 mao vi kan därför endast taemot Kawasaki med enkla reparationer.
    4. Vi har flyttat till större lokal (gamla Tolles lokal som jobbar bara med HD.)


    Vi har stort förtroende för våra kunder, vilket också märks när vi får flera återkommande kunder eftersom de kan lita på oss och vi utför professionellt jobb. Därför
    väntar vi med spänning på polisrapporten och framförallt vem är denne "Soffe" som sprider falska rykten samt använder 100 frågetecken/utropstecken efter varje sats. Vi misstänker att det är samma figur som kallar sig själv för Fantomen eftersom han hade samma "Språk-färdigheter" som "Soffe" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!

    När det gäller domstolen, där var vi oense med kunden vilket belopp vi skulle betala. Vi gick då tillsammans till domstolen för att avgöra storlek på beloppet. Därefter fick vår kund sin ersättning och vi skakade händerna. Idag har vi samma kund som har kommit till oss med nya jobb, vilket vi är väldigt glada för.

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av MCLAGRET I BROMMA Visa inlägg
    Att bli oskyldigt anklagad är både oprofessionellt samt kränkande. Personen som döljer bakom användarnamnet: "Soffe" sprider falska anklagelser som kan leda till åtal. Det tillhör till god affärsetik att kontrollera fakta innan man beskyller någon.

    För att bemöta dessa falska anklagelser, gäller följande fakta:


    1.Vi har aldrig haft en Kawasaki Z1000 av 2012 års modell hos oss för Service. Detta kan strykas genom vårt databas för mottagna/genomförda arbeten.
    2. Vi tar inga garanti jobb på Kawasaki. Detta pga vår Kawasaki tekniker är pappa ledig sedan December 2011 mao vi kan därför endast taemot Kawasaki med enkla reparationer.
    4. Vi har flyttat till större lokal (gamla Tolles lokal som jobbar bara med HD.)


    Vi har stort förtroende för våra kunder, vilket också märks när vi får flera återkommande kunder eftersom de kan lita på oss och vi utför professionellt jobb. Därför
    väntar vi med spänning på polisrapporten och framförallt vem är denne "Soffe" som sprider falska rykten samt använder 100 frågetecken/utropstecken efter varje sats. Vi misstänker att det är samma figur som kallar sig själv för Fantomen eftersom han hade samma "Språk-färdigheter" som "Soffe" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!

    När det gäller domstolen, där var vi oense med kunden vilket belopp vi skulle betala. Vi gick då tillsammans till domstolen för att avgöra storlek på beloppet. Därefter fick vår kund sin ersättning och vi skakade händerna. Idag har vi samma kund som har kommit till oss med nya jobb, vilket vi är väldigt glada för.
    Vänta lite här ! Jag har faktiskt lärt mig läsa,och på er sida står det klart och tydligt att ni kommer att följa Arn:s rekomendationer.För mig står det helt klart att ni är några stora lurendrejare som blåser sina kunder.
    Det är jävligt lätt att skryta med att ni följer Arn men jävligt svårt att hålla löftet när det väl kommer till kritan.

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Det är ju svårt och göra en bedömning eftersom
    - vet inte hur mycket hojen gått
    - beställde du en specifik servive utifrån boken
    - kanske du bad dom gå igenom hojen med ventiler, hjullager, styrlager etc etc etc...och jaja....byt luftfilter också.

    Berätta.
    Vi har aldrig haft en Kawasaki Z1000 av 2012 års modell hos oss för Service.

  5. #65
    Citat Ursprungligen postat av MCLAGRET I BROMMA Visa inlägg
    Vi har aldrig haft en Kawasaki Z1000 av 2012 års modell hos oss för Service.
    Jag förstod det redan av ert första inlägg. Dessutom så ifrågasatte jag inte er, utan mer Soffes inlägg. Tyckte direkt att hans inlägg luktade skunk, eller också äatt det var helt enkelt en mycket naiv person som nån firma utnyttjat.

    Han har ju inte återkommit så min bedömning är.......ibland dyker det upp sk internettroll på nätet

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Man skall passa sig för att komma med specifika anklagelser om man inte kan verifiera dem.
    Luddiga anklagelser skall man nog hålla tyst om.
    Man skall ju i första hand låta den andre komma till tals, innan man anklagar någon officiellt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •