Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 66

Ämne: Klagomål om MClagret här (weston trading AB)

  1. #1

    Angry Klagomål om MClagret här (weston trading AB)

    Jag postar här för att se om det finns flera som blev lurade på olika sätt från företaget som heter MC lagret i Bromma. eller Weston trading AB.

    Han ser vänlig ut men han egentligen är en av de värsta bedragare som jag träffat i hela mitt liv.

    Jag verkligen vill varna alla som tänker att göra något affär med honom eller serva din mc.

    Serva den till någon som ger verkliga priser från början och inte ändrar dem när det är dags att skriva ut fakturan.

    Välj en verkstad som vet att man drar inte för hårt skruvarna när det finns hård plast under! Resultaten blir sprickor såklart!!!

    Skriv lite mer om vad som har hänt i ditt fall. Jag har redan anmält företaget hos ARN och tänker gå vidare till tingsrätten.
    Senast redigerat av FaNtoM den 2011-05-25 klockan 21:21.

  2. #2
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Skorkar? Inte Sorkar?
    Det är bra om du och andra ger en sådan scoundrel (lurendrejare) en juridisk känga.



    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  3. #3
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Skorkar? Inte Sorkar?
    Det är bra om du och andra ger en sådan scoundrel (lurendrejare) en juridisk känga.



    Personligt är jag av en annan åsikt om att hänga ut butiker på forum och tycker att admin/mod skall begränsa den möjligheten.
    Det finns oftast två versioner och så länge det inte finns en juridisk bedömning i fallet så bör man begränsa möjligheten.

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Personligt är jag av en annan åsikt om att hänga ut butiker på forum och tycker att admin/mod skall begränsa den möjligheten.
    Det finns oftast två versioner och så länge det inte finns en juridisk bedömning i fallet så bör man begränsa möjligheten.
    Håller med, namn får inte skrivas ut offentligt, finns en lag som heter PUL. Däremot kan man varna för företag som inte är ärliga men då finns t ex rejta.se och andra liknande sidor för ändamålet. Vet inte om det juridiskt är mer korrekt att skriva på rejta.se och sen länka in på forum. På rejta.se får företag i alla fall chansen att skriva ett försvar vilket de inte får på forum de kanske inte ens känner till. Och alla klagomål har alltid två sidor, eller ja de flesta.

    Sa du till om de spruckna plastdelarna? Vad svarade de i så fall, erbjöd de sig att byta ut dem?

  5. #5
    Jag hänger inte butiken kära Linnex.
    Jag skriver här för att varna folk och skydda de från eventuella misstag såsom att be om skriftlig kvitto som står summan som man har kommit överens. I mitt fall han debiterade mig dubbelt för att jag sårade hans ego när jag hittade en reservdel som tog honom 2 veckor och 2 felbeställningar för att följa min råd och beställa från leverantören som jag rekommenderade från början.

    Jag sårade hans ego han debiterade mig dubbelt för både arbete och reservdelar.

    Jag kommer att skanna all bevismaterial plus brevet till ARN.
    Jag kommer INTE publicera dem innan rättegångens slut och beslut.
    Jag har bevismaterial och ögonvittne som kan styrka det som jag säger och skriver här.

    Det som jag vill genom att skriva här, är att prata om min erfarenhet av mc lagret och kolla om det finns flera som har liknade erfarenheter från företaget.
    Såklart jag vill varna för oseriösa verkstäder för att du ska inte välja dem nästa gång du vill serva din hoj!
    Oseriösa bedragare har ingen plats i denna bransch.
    Man litar på dem för att serva en maskin som maxar 300km/t. Såklart man vill göra det hos dem som inte är rädda och tar sin ansvar för allt dem säger och gör!
    Senast redigerat av FaNtoM den 2011-05-02 klockan 15:23.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Håller med, namn får inte skrivas ut offentligt, finns en lag som heter PUL. Däremot kan man varna för företag som inte är ärliga men då finns t ex rejta.se och andra liknande sidor för ändamålet. Vet inte om det juridiskt är mer korrekt att skriva på rejta.se och sen länka in på forum. På rejta.se får företag i alla fall chansen att skriva ett försvar vilket de inte får på forum de kanske inte ens känner till. Och alla klagomål har alltid två sidor, eller ja de flesta.

    Sa du till om de spruckna plastdelarna? Vad svarade de i så fall, erbjöd de sig att byta ut dem?
    --------------------------------------------------------------------------------

    Nej Nina han sa att den fanns innan. Jag vet att det fanns ingen spricka innan där för att mc var nyköpt när jag lämnade den till service och jag kontrollerade den riktig noga innan köpet. Men iaf när jag frågade varför han meddelade inte detta när jag var där för att hämta den eller när han noterade detta? Han sa att han glömde. Hoppas att han glömde inte skruva fast några skruvar hitt och ditt. Jag har redan kontrollerat själv dem viktigaste delarna som bromsok styre hjul osv..
    Senast redigerat av FaNtoM den 2011-05-02 klockan 15:25.

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Okej, då förstår jag att du är förbannad. Tycker att sagt pris gäller då jag är så själv, man saltar inte i efterhand utan att rådgöra med kunden först så det tycker jag att han borde ha gjort.

  8. #8
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    En varning är ju väldigt bra att få här när det gäller sådana som inte står för vad dom bör stå för. Servar alltid mina hojar själv bara för att jag kan lita på att jag är tillräckligt noggrann. Det är ju tusan att affärsmoralen tycks ha flugit sin kos numer. titta bara på fuskbyggarna i Tv4




    Ps har fordonsmekanisk utbildning men ej jobbat som sådan.
    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  9. #9

    Red face

    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    En varning är ju väldigt bra att få här när det gäller sådana som inte står för vad dom bör stå för. Servar alltid mina hojar själv bara för att jag kan lita på att jag är tillräckligt noggrann. Det är ju tusan att affärsmoralen tycks ha flugit sin kos numer. titta bara på fuskbyggarna i Tv4




    Ps har fordonsmekanisk utbildning men ej jobbat som sådan.
    Slutsatsen är att man blir tvungen att tänka så och serva sin motorcyckel själv men det ser inte så bra om man inte har en ordentlig stämplad servicebok .

  10. #10
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    FaNtoM du har helt rätt där. Men i det fallet så gäller det väl nyare hojar som helst ska servas på märkesverkstad. De hojar jag i stort sett har råd med är de där sevice intervallerna och garantin oftast är helt väck.



    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •