Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Bra förstahoj för 10k som passar mig?

  1. #21
    Hm, ja kanske.
    Just nu är jag lite förvirrad känner jag.
    Ju mer jag surfat runt desto mer har jag börjat gilla sporthojarna.
    Var precis och kollade på en honda vfr 750 -86 som jag var väldigt nära att köpa, men sen började motorn koka så då blev det inget med det (tur att det hände under provkörningen och inte efter köpet!).
    Jag är så jäkla kär i utseendet på dessa hojar och känner att jag vill ha något liknande. Men samtidigt är jag rädd att jag kommer växa ifrån det och vilja ha något liknande det wolfie tipsade om ovan.
    Å andra sidan så är det ju ingen fara att köpa en hoj som man sedan tröttnar på och sedan säljer.

    Men jag undrar lite hur man sitter på dessa hojar, sporthojarna alltså. Sitter man skönt så att man orkar ligga och köra långt, och bara mysa på hojen, eller blir man trött i nacken tex?

    En annan fråga jag undrar är vilka hojar jag ska kolla på om jag vill ha ner bränsleförbrukningen? Hur mycket mer drar en gammal 1100cc gämfört med en lita nyare (bara 20 år gammal ) 750cc tex?



    Vad tror ni förresten att det kan vara för fel på honda vfr'en jag provade? Varför börjar en hoj koka? Vattenpumpen va min första tanke.

  2. #22
    Medlem Wolfies avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    40
    Min Kawasaki är nu såld. La ut en annons på blocket i söndags och samma dag så va den borta. Fick 12500kr för den.

    Min 1100 drog bara 0.56/milen vilket jag tycker är välldigt snålt för en så stor och gammal hoj.

  3. #23
    Medlem sally101s avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    NV Skåne
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av riktigadavid Visa inlägg
    Men jag undrar lite hur man sitter på dessa hojar, sporthojarna alltså. Sitter man skönt så att man orkar ligga och köra långt, och bara mysa på hojen, eller blir man trött i nacken tex?
    Personligen tycker jag att de är sjukt obekväma, även på kortare sträckor men det är ju helt klart en smaksak. Man vet inte förens man har provat.
    Men jag kan ju bara gissa på vad det kostar att försäkra en sporthoj för dig som kommer ha nytaget kort
    Jag hade personligen köpt något lättkört och billigt till att börja med och så kan man byta upp sig sen efter hand
    Senast redigerat av pewa den 2011-05-12 klockan 12:41.

  4. #24
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av sally101 Visa inlägg
    Men jag kan ju bara gissa på vad det kostar att försäkra en sporthoj för dig som kommer ha nytaget kort
    Då hänvisad hoj är äldre än 20 år så går det att teckna en Classica. Den skulle då i mina trakter för en helförsäkring kosta 1698 kr oberoende av ålder och erfarenhet av föraren. Att jämföra med Basförsäkring för en yngre förare som hade kostat 15130.


    http://www.bilsport-mc.com/se/Onlineberaekningen

  5. #25
    Jag funderar lite på vilket märke ni skulle säga över lag är lätt att få tag på reservdelar billigt till, och vilka som är lätta att laga själv. För gamla saker går ju sönder, så är det bara. Och då är det ju trevligt om man slipper köpa reservdelar för halva hojens värde.

    Och för att förtydliga så tittar jag endast på hojar äldre än 20 år av försäkringssjäl.

Liknande ämnen

  1. Lämplig förstahoj för längre personer
    Av dnordin i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2015-07-03, 22:59
  2. Svar: 44
    Senaste inlägg: 2014-10-28, 19:52
  3. Förstahoj med ABS - tips?
    Av rickythefox i forum Street
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 22:30
  4. Vilken hoj passar mig?
    Av moses i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 17:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •