Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 32 av 32

Ämne: Husbåt?

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    I detta fall kanske det kan vara intressant och räkna på totalekonomin med att ta ett lån.
    Vad kostar hyra i X år. Vad kostar boende i husbåt X år med lån... Och vad har man sedan. X år men hyra 0 kr. X år i husbåt så har man husbåten som tillgång.
    Nu är jag tråkig men jag tror inte att man hittar en färdig husbåt med isolering som räcker för vinterklimat. Då blir det att ha värmekälla som räcker till och slukar bränsle. Tror väl att det rimligaste är gasol.

    För att kunna ta sig till civilisationen bör det finnas röjd väg och då kan det bli hamnavgifter och sånt. Bäst att kolla i förväg för att slippa överraskningar.
    Ove

  2. #32
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu är jag tråkig men jag tror inte att man hittar en färdig husbåt med isolering som räcker för vinterklimat. Då blir det att ha värmekälla som räcker till och slukar bränsle. Tror väl att det rimligaste är gasol.

    För att kunna ta sig till civilisationen bör det finnas röjd väg och då kan det bli hamnavgifter och sånt. Bäst att kolla i förväg för att slippa överraskningar.
    Sant. Dock utgår jag från att man förvarar båten på land under vintermånaderna och förhoppningsvis med tillgång till el. Och då hade jag satt in en luft/luft Värmepump.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •