Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Kawasaki Voyager

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Kawasaki Voyager

    Nu byter jag in min Kawasaki VN 1600 Classic Tourer mot en Kawasaki Voyager. Får den i slutet av veckan. Trivs himla bra med min nuvarande, men jag vill ha ABS, som jag ser som en viktig säkerhetsdetalj när man ligger ute och kör i regn och ibland på sämre vägar med rullgrus etc. Är det några andra här som kör Voyager? Skriv gärna i så fall om vad ni tycker om hojen.

    Min Kawasaki Voyager.jpg Kawasaki Voyager 2011_panel.jpg
    Senast redigerat av Jonas den 2011-07-18 klockan 19:10.

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Nu byter jag in min Kawasaki VN 1600 Classic Tourer mot en Kawassaki Voyager. Får den i slutet av veckan. Trivs himla bra med min nuvarande, men jag vill ha ABS, som jag ser som en viktig säkerhetsdetalj när man ligger ute och kör i regn och ibland på sämre vägar med rullgrus etc. Är det några andra här som kör Voyager? Skriv gärna i så fall om vad ni tycker om hojen.

    Min Kawasaki Voyager.jpg Kawasaki Voyager 2011_panel.jpg
    Fin hoj,men jag gillar den inte.Jag lånade ut min hoj till min handlare en vecka i augusti 2010,och då fick jag välja hoj i butiken att åka på hem och andvända 1 vecka.Jag och min sambo kom från Grisslehamn och stannade till i Gävle och bytte hoj.Vi tog denna för att den stod närmast dörren,och hon tyckte den såg skön ut,och det var den en liten stund men sedan såtyckte hon den var jobbig att åka på.Jag tyckte också att den var lite tråkig,väldigt trött och sega bromsar.Men det beror ju helt och hållet vad man är van vid.Jag har ju åkt sporttouring i flera år och nu åker jag ju supertenere och faktum är ju att hon åker skönare på den och den har mycket bättre bromsar och mycket snabbare och stabilare.Men som sagt en fin hoj är det ju och alla kan ju inte tycka lika.Vi åkte hem till Borlänge och ställde in Kawan i garaget och där stod den en vecka tills jag kunde köra tillbaka den till Gävle och hämta min.Men grattis till nya hojen,hoppas du får många goa mil med den

  3. #3
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Fikk testad ut Abs'n på min Fjr i fjol funkade perfekt. bil ut i gatan rakt foran mig nappade in bromsen otroligt hojen stannade utan at jag trillade omkull

    ________________
    Simen

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    :
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Fikk testad ut Abs'n på min Fjr i fjol funkade perfekt. bil ut i gatan rakt foran mig nappade in bromsen otroligt hojen stannade utan at jag trillade omkull

    ________________
    Simen

  5. #5
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Engström67; ja, det är skillnad på hoj och hoj. Just nu är det glidarhoj som gäller för mig och trivs bra med den lugna körstilen. Om ett år eller två ska jag skaffa en ren touringhoj igen som är en helt annan typ av hoj naturligtvis. Har haft en BMW r 1150 rt tidigare och planerar att köpa en K 1300 GT. Men inte just nu...

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Engström67; ja, det är skillnad på hoj och hoj. Just nu är det glidarhoj som gäller för mig och trivs bra med den lugna körstilen. Om ett år eller två ska jag skaffa en ren touringhoj igen som är en helt annan typ av hoj naturligtvis. Har haft en BMW r 1150 rt tidigare och planerar att köpa en K 1300 GT. Men inte just nu...
    Hoppas du inte tog illa upp,men en fin glidare är det ju,och funkar säkert kanon på långa resor,och dessutom skönt med radio,du blir säkert jätte nöjd.Och sedan är det ju kanon med abs även på grus och det kan ju alla som läser Mc folket läsa,tanke på senaste numret och Elving som jag även känner lite,han vet vad han pratar om.En annan bra grej är ju att ALLA Kawas nya modeller har abs som standard i sverige.
    Senast redigerat av engström67 den 2011-07-18 klockan 19:54.

  7. #7
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Tog absolut inte illa upp! Uppskattar att du svarade och delgav din syn även om du inte är en customkille!

    Och ABS är ett måste på alla mina kommande hojar! Hade det på min BMW och saknar det enormt!

    Det borde för övrigt finnas ABS, åtminstonde som tillval, till alla nya hojar som säljs i Sverige.

  8. #8
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Engström67; ja, det är skillnad på hoj och hoj. Just nu är det glidarhoj som gäller för mig och trivs bra med den lugna körstilen. Om ett år eller två ska jag skaffa en ren touringhoj igen som är en helt annan typ av hoj naturligtvis. Har haft en BMW r 1150 rt tidigare och planerar att köpa en K 1300 GT. Men inte just nu...
    Du sitter med en helt annan benvinkel på din kwaki v-ger jmfrt med min Beemer.. Är inte helt hundra om Du kommer att gilla det sportigare stuket + att Du får enorma underarmsmuskler och biceps pga accet när Du försöker hålla dig kvar Beemern kräver dessutom lite mer varv för att gå bra. Så vill Du sitta och fisköra i 30 och ha 500 rpm blir Du besviken. Detta är en helt annan typ av hoj och skiljer sig markant från R serien och customs..

    Du sitter annorlunda på en k1600 och R1200 än på K1300GT som är mer sportbetonad. Sedan så har Du ju FJR och Kwakis GTR som alternativ samt Guzzis Norge om Du gillar twin

    Frågar Du mig så äger Beemern....Vilken Hoj... vilket drag.... vilka bromsar.... vilken väghållning... villen bekvämlighet....vilka priser....
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. kawasaki er6 n
    Av kman i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 15:32
  2. Sökes: VN1700 Voyager Custom
    Av sgte i forum Köp & Sälj
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-06-06, 10:07
  3. kawasaki dör!!!
    Av egsm900 i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-07-21, 18:15
  4. VN1700 Voyager Custom
    Av lars i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 22:34
  5. Kawasaki W 650!
    Av GeCe i forum Street
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 20:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •