Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Besparing

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jaha oj då, blandade jag ihop dig med nån annan nu… Oops.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    3
    Jag tänkte dela med mig av en egen försäkrings besparing. Jag har nyligen köpt en Triumph Adventurer 900 -96. Hos IF finns märkesförsäkring, med min riktiga adress (i Malmö) kostar den 4000:- / år, när jag adressändrade till min flickvän (i Lund) betalar jag helt plötsligt 1700:- /år. (sparade 400:- på bilen med)

  3. #13
    på våran bsa golden flash 650cc från 1954. spara vi drygt 2000kr per år genom att veteranförsäkra den i MHRF. vi tog en vanlig försäkring när vi körde hem den från stockholm den kosta ca 2400kr per år hos folksam. sen var jag till en besiktningsman som kollade på den. å så fota vi den från flera olika vinklar å skicka med kort med ansökningen. å nu betalar vi under 400kr per år för den. ska i sommar gå genom dom andra å veteranbesikta dom också
    Senast redigerat av veteranmc den 2011-04-28 klockan 22:33.

  4. #14
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    När jag skaffade XTZan så hörde jag först med 3 stycken förstäkringsbolag. Alla la sig på 9500 helår/hel

    Jag lät Insplanet göra en sökning och prutning på försäkringen och notan slutade på strax över 3000 helår/helförsäkring.

    Någon sådan prutning skulle jag nog inte klara av själv. Bara att ge tummen upp åt dom än så länge.
    ¨

  5. #15
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    När jag skaffade XTZan så hörde jag först med 3 stycken förstäkringsbolag. Alla la sig på 9500 helår/hel

    Jag lät Insplanet göra en sökning och prutning på försäkringen och notan slutade på strax över 3000 helår/helförsäkring.

    Någon sådan prutning skulle jag nog inte klara av själv. Bara att ge tummen upp åt dom än så länge.
    ¨
    Se där vilken besparing du gjorde.

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av veteranmc Visa inlägg
    på våran bsa golden flash 650cc från 1954. spara vi drygt 2000kr per år genom att veteranförsäkra den i MHRF.
    Du är också medlem i MCHK?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •