Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: Väntans tider

  1. #21
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    En av de mysigaste hojturer jag nånsin gjort var på en hyrd 110cc scooter som fick smeknamnet gröna faran. Det var på en ö utanför thailand. Efter en god middag tog jag och flickvännen en tur för att hitta ett ställe där man kunde se solnedgången, vi körde fel, träffade på en elefant, hittade en öde strand men inte solnedgången, fast det gjorde inget.

    Var perfekt temperatur för att åka i shorts och flippflopps, hjälm fanns inte att få tag på men vi höll knapp styrfart på småvägarna och stigarna. Var grymt trevligt att glida omkring och prata obehindrat jämfört med att skrika i en intercom i en bullrig hjälm och slippa ha ryggskydd och ställ mellan mig och hon där bakpå.

    Skulle aldrig falla mig in att sätta mig och åka så på en hoj i svensk trafik, men ett fint minne är det. =)


    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    NnuuUU har processen börjat! Hustrun håller på att övar på att bli motoriserat tvåhjulig. Vansinnigt spännande för den som står bredvid och medels gester, tillrop och vinkningar ska försöka instruera utan att kunna ingripa om det behövs.

    Starterna går ganska bra, landningarna är lite darriga men det går framåt.
    Ove

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Nämen!! Kolla hjulen - smala och trevliga. Varför finns inte moppar med sådana hjul att köpa här? Varenda EUmoppe har dom där breda kavlarna som gör det skitsvårt att köra på grus och på spårig väg.
    Ove

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ta bort framhjulet på skootern och sätt dit en bit rör och köp två hjul på Biltema, så har hon en stadig trehjuling i stället.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ta bort framhjulet på skootern och sätt dit en bit rör och köp två hjul på Biltema, så har hon en stadig trehjuling i stället.
    Blir det inte väl svår för henne att få till ett snyggt nerlägg då. Vill minnas att få packmoppen att luta inåt i kurvorna kändes lite vanskligt.
    Ove

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Träning bara. Det gick fint att köra en packmoppe på två hjul, och då kunde man ju luta i kurvorna.
    Hade en på jobbet en hel sommar. Den var skitkul eftersom vi vässade den lite.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ett stort + med den lilla scootern - bara att sätta sig på och puttra iväg till småärenden på hemmaplan. Innan jag skulle hunnit klättra ombord på en av de andra hojarna - starta - peta i en växel och komma iväg så är jag redan framme med den lilla. Bara att sätta sig, dra i en broms, starta motorn och gasa iväg - f-n va behändigt! Gränsen när det börjar bli läge att ta en riktig Mc går vid ca. en mil.

    16-tumshjulen gör att den är riktigt bra på grus i förhållande till småhjulingarna som kompenserar diametern med större bredd för dom kan vara ganska besvärliga när det börjar rulla under däcken.

    Nackdel? Kort och lätt. Blir gärna lite skakigt och man känner vartenda litet gupp i styre och sadel men vet man vad man kör så är det att anpassa sig. Får väl ta det lite lugnt, fegskägget sitter säkert på ytterkanterna.
    Ove

  8. #28
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ett stort + med den lilla scootern - bara att sätta sig på och puttra iväg till småärenden på hemmaplan. Innan jag skulle hunnit klättra ombord på en av de andra hojarna - starta - peta i en växel och komma iväg så är jag redan framme med den lilla. Bara att sätta sig, dra i en broms, starta motorn och gasa iväg - f-n va behändigt! Gränsen när det börjar bli läge att ta en riktig Mc går vid ca. en mil.

    16-tumshjulen gör att den är riktigt bra på grus i förhållande till småhjulingarna som kompenserar diametern med större bredd för dom kan vara ganska besvärliga när det börjar rulla under däcken.

    Nackdel? Kort och lätt. Blir gärna lite skakigt och man känner vartenda litet gupp i styre och sadel men vet man vad man kör så är det att anpassa sig. Får väl ta det lite lugnt, fegskägget sitter säkert på ytterkanterna.
    Därför jag är förtjust i min V3:a. Stora Mc hjul och som scooter är den perfekt vid mina jourveckor. Bar att gasa och sedan är man framme
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    • Filtyp: jpg V3.jpg (64,4 KB, 9 visningar)

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Därför jag är förtjust i min V3:a. Stora Mc hjul och som scooter är den perfekt vid mina jourveckor. Bar att gasa och sedan är man framme
    Antar att du blir mera vinkad åt än vad jag blir för den där liknar mer en vanlig MC.
    Ove

  10. #30
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Antar att du blir mera vinkad åt än vad jag blir för den där liknar mer en vanlig MC.

Liknande ämnen

  1. Härliga tider
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-22, 14:55
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 23:34
  3. Väntans tider / abstinensbesvär
    Av Gunnar i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 21:51
  4. Inget är som väntans tider.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 12:14
  5. Inte bara H-D som har svåra tider
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 17:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •