Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Väntans tider

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up Väntans tider

    Julafton när man var barn eller hjulafton som vuxen? Då väntade man på tomten men ny är det ett paket som ska komma till butiken som håller på nya scootern. Fanken vilken tid det tar!!

    Ser ut som en sån där Hayafirebusablade i nosen med 16 tum hjul. Dessvärre svart men man kan inte få allt.

    150 cc bör ge inemot 11 hk och den ska klara att köras i styrfart på vägarna omkring hemmaarenan.

    Ska bli skitkul att köra scooter igen, har inte praktiserat sen 70-talet bortsett från lite provkörningar. Det är ju lite speciella fordon, men kul!
    Ove

  2. #2
    Jag skulle oxå vilja ha en scooter... typ en Honda 125 med de stora hjulen. Vore smidigt och skoj ju

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Jag skulle oxå vilja ha en scooter... typ en Honda 125 med de stora hjulen. Vore smidigt och skoj ju
    Jo den är fin. Innova eller Cub tror jag den också kallas. Automatkoppling och växlar. Jag funderade på en sådan men det var det där att växla. Min hustru har lovat att prova och då lovade jag att det ska vara så lätt som det bara kan bli. alltså med variomat.

    Pärlan som jag väntar på skylten till är en Kymko Agility. Ny modell med 16 tum hjul. Jag hade inte sett den innan jag beställde men den ser bra ut. Får väl komma med rapport när jag fått köra den.
    Ove

  4. #4
    Blir spännande att höra om nya scootern.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu har jag hämtat den, den nya scootern. Och visst är det en riktig scooter. Lätt som inget i framändan och den tyngpunkt som finns ligger väl i höjd med fotsulorna. Ändå är dom ganska körbara om inte vägen är alltför illa.

    Dom större och lite smalare hjulen gör att den beter sig trevligare i spår och asfaltsskarvar. Liten är den både på höjden och längden - men det är ju därför jag köpte den...... för att hustrun ska kunna köra.
    Ove

  6. #6
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Grattis till nytillskottet, Ove! Scooter är kul! Hoppas din tant gillar det också!
    Senast redigerat av Jonas den 2011-04-28 klockan 21:59. Anledning: Skrev felaktigt Vespa. Scooter ska det vara förstås.

  7. #7
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Vadå Vespa? Har någon nämt Piaggios Vespa skoter någonstans?
    Själv så skullle jag nog välja en 250 kubiks skoter.

    Som dom sade i ett Motorjournalen program på tv: Vespa? Det heter faktiskt skoter!! (Värmländsk dialekt)


    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu har jag hämtat den, den nya scootern. Och visst är det en riktig scooter. Lätt som inget i framändan och den tyngpunkt som finns ligger väl i höjd med fotsulorna. Ändå är dom ganska körbara om inte vägen är alltför illa.

    Dom större och lite smalare hjulen gör att den beter sig trevligare i spår och asfaltsskarvar. Liten är den både på höjden och längden - men det är ju därför jag köpte den...... för att hustrun ska kunna köra.
    Så skoj! På mc-affärn har dem en Honda Lead 100 begagnad. Men dem vill ha typ 15 tusen för den. Och det tycker jag är i dyraste laget. Gillar ju oxå 125-modellen bättre

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Som dom sade i ett Motorjournalen program på tv: Vespa? Det heter faktiskt skoter!! (Värmländsk dialekt)
    Heeeeelt rätt! Vespa finns bara av ett fabrikat - Piaggio.
    Ove

  10. #10
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Vadå Vespa? Har någon nämt Piaggios Vespa skoter någonstans?
    Själv så skullle jag nog välja en 250 kubiks skoter.

    Som dom sade i ett Motorjournalen program på tv: Vespa? Det heter faktiskt skoter!! (Värmländsk dialekt)


    http://www.piaggio.com/en/

    Piaggio corp. ligger visst bakom många märken.
    men det är väl bara vespa, som egentligen får kallas för vespa?

Liknande ämnen

  1. Härliga tider
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-22, 14:55
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 23:34
  3. Väntans tider / abstinensbesvär
    Av Gunnar i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 21:51
  4. Inget är som väntans tider.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 12:14
  5. Inte bara H-D som har svåra tider
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 17:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •