Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: nu börjar besiktningarna

  1. #1

    nu börjar besiktningarna

    igår var jag å besikta min gammla monark m77 från 1952. den gick genom utan anmärkningar. det var skönt nu har jag bara 4 motorcyklar kvar att besikta i år. alla ska in i maj har beställt tid för dom

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag har sett på TV när ryttare rider sk. ungersk post, dvs. två hästar samtidigt.
    Kanske något för dig????

  3. #3
    Medlem Berghs avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falköping
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag har sett på TV när ryttare rider sk. ungersk post, dvs. två hästar samtidigt.
    Kanske något för dig????
    Hehe de vore en fin syn.

  4. #4
    nja det kan nog bli svårt med två motorcyklar samtidigt. brorsan min jobbar utomland så jag ska besikta hans också i år därför blev det 5st. 1 och en halv är mina

  5. #5
    var å besikta brorsans husqvarna 256a 250cc från 1968 idag. den vart underkänd för att kedjan var för slak. men fordonet behöver inte återkomma till en ny besiktning. det intressanta var att dom höll på å testa å fundera varför inte bromslyset fungerade. fast jag sa åt dom att det inte finns nån på den.sen gick dom in å kolla saken å kom fram till att före 1975 behöver det inte finnas bromslyse så då vart dom nöjd å jag fick åka hem

  6. #6
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Fick igenom min CB 650 utan anmärkning trots elfel.
    Gjorde en liten omkoppling bara.
    Besiktningsmannen tyckte dock att mina lysdiodsblinkers från biltema var för gula, så jag kollade dem och undrade vad för färgseende han hade.



    Senast redigerat av MEHall den 2011-05-04 klockan 10:52.
    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Bessiktade min gamla Transalp i dag , utan anmärkning.
    Vid besiktning i måndags brast ett bromsrör på min picup. Körförbud. BRAA. Fick göra en idiotbromsning i förra veckan. Tänk om röret brustit då.
    En HD hade fått föreläggande om registreringsbesiktning eftersom hojen vid en trfikkontroll tydligen lät väldigt illa. ( det gör ju de flesta HD ändå)

  8. #8
    idag har jag varit till garaget å bytt motorcykel körde dit husqvarnan 256a å körde hem med en bsa c12 250cc från 1956. bsan ska besiktas på fredag kl 1500. sen får jag åka å byta motorcykel i helgen igen för på måndag ska zundappen 250s från 1958 besiktas å sen ska jag göra ett nytt försök att sälja den, om det nu går lättare sen man besiktat den.

  9. #9
    bsan c12 250cc från 1956 vart godkänd på besiktningen idag. nu har jag bara 2 kvar att besikta i år
    när jag var på väg hem å hade kört ca 200m kom jag på att han som besikta glömde ta betalt för besiktningen så jag vände å for å betala.
    Senast redigerat av veteranmc den 2011-05-06 klockan 17:04.

  10. #10
    nu är zundappen250s från 1958 också besiktad å utlagt på blocket för att säljas
    http://www.blocket.se/kalix/Veteranm...htm?ca=1_7&w=0

Liknande ämnen

  1. Börjar bli för mycket.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 20:58
  2. Ja då börjar det närma sig.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-02, 18:21
  3. I dag börjar Dakarrallyt
    Av Mats Liifv i forum Offroad
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 10:36
  4. Nu börjar jag bli trött.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 19:19
  5. Nu börjar det.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 19:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •