Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Än är inte allt löst grus borta från vägarna!

  1. #11
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148
    Började min första tur på hoj den 3:e april. Det blev 5 små turer från kolsva till köping eller arboga. Konstaterade redan då att det var mycket grus på vägarna, så det är bara och åka försiktigt.
    Men igår var det mardrömmen när jag skulle åka lite längre, nämligen till tierp, en resa på c.a 210 kilometer. Den resa brukade normalt ta två och en halvtimme via sala heby och östervåla. Igår tog den nästan fyra timmar bara pga grusiga vägar, så det är bara och ta det försiktig, hellre komma lite sent än aldrig komma fram.
    Hoppas bara på en förbättring från vägverket och kommunerna.
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

  2. #12
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av eljem Visa inlägg
    Började min första tur på hoj den 3:e april. Det blev 5 små turer från kolsva till köping eller arboga. Konstaterade redan då att det var mycket grus på vägarna, så det är bara och åka försiktigt.
    Men igår var det mardrömmen när jag skulle åka lite längre, nämligen till tierp, en resa på c.a 210 kilometer. Den resa brukade normalt ta två och en halvtimme via sala heby och östervåla. Igår tog den nästan fyra timmar bara pga grusiga vägar, så det är bara och ta det försiktig, hellre komma lite sent än aldrig komma fram.
    Hoppas bara på en förbättring från vägverket och kommunerna.
    Ring, väghållare å påtala, gnälla här hjälper föga.
    Jan

  3. #13
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ja men man måste ju läsa vägbanan hela tiden året runt,annars så kan man ju köra över allt,men vi kanske har mera grus här uppe så man är van.Men som sagt man måste ju alltid läsa vägbana,trafik,osv.Sedan så kan man ju kolla vart man sätter ner fötterna med,kan ju vara en grop där med,då ramlar man.
    Senast redigerat av engström67 den 2011-04-18 klockan 14:16.

  4. #14
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148

    Angry

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ring, väghållare å påtala, gnälla här hjälper föga.
    OUPSAN
    Ursäkta att jag finns med här som medlem.
    Mit inlägg har tolkats som gnäll av dej, men i grund och botten var det skrivit här för att vara mer som en varning att köra försiktig på det vägsträckan just nu.
    Tyärr så ser ingen respekt i din kommentar. så du förtjänar inget av mig heller.
    Ben
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

  5. #15
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av eljem Visa inlägg
    OUPSAN
    Ursäkta att jag finns med här som medlem.
    Mit inlägg har tolkats som gnäll av dej, men i grund och botten var det skrivit här för att vara mer som en varning att köra försiktig på det vägsträckan just nu.
    Tyärr så ser ingen respekt i din kommentar. så du förtjänar inget av mig heller.
    Ben
    Han måste haft en dålig dag...

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Citat Ursprungligen postat av eljem Visa inlägg
    OUPSAN
    Ursäkta att jag finns med här som medlem.
    Mit inlägg har tolkats som gnäll av dej, men i grund och botten var det skrivit här för att vara mer som en varning att köra försiktig på det vägsträckan just nu.
    Tyärr så ser ingen respekt i din kommentar. så du förtjänar inget av mig heller.
    Ben
    Håller med dig helt och hållet eljem, att man dessutom har åsikter på vägverket / Trafikverket kan knappast räknas som gnäll med tanke på att en ynka bråkdel vi betalar i skatt på bensin och vägtrafikskatt går tillbaka till vägar...

  7. #17
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Jag uppfattar Eljems inlägg som information och det kan inte vara fel. Helt klart är en varning på plats för alla tänkbara skador på vägarna nu.
    Har åkt en hel del här i Småland och det gäller att vara observant. Det är inte städad racingbana som gäller nu inte.
    Själv tycker jag det ger lite mer krydda åt åkningen när man får skärpa sig lite.
    Ta det lugnt så är det inga problem.

  8. #18
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av eljem Visa inlägg
    OUPSAN
    Ursäkta att jag finns med här som medlem.
    Mit inlägg har tolkats som gnäll av dej, men i grund och botten var det skrivit här för att vara mer som en varning att köra försiktig på det vägsträckan just nu.
    Tyärr så ser ingen respekt i din kommentar. så du förtjänar inget av mig heller.
    Ben
    Ursäkta om jag missuppfattat dig.
    Jan

  9. #19
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vad jag menar är att om vi alla rapporterar till Trafikverket om dom faror som är förknippade till tvåhjuliga fordon fins möjligheter att få dom tillrättade. Förmodligen läser inte vägansvariga vad vi skriver här. Gammalt utryck = man ska inte dra i svansen om man kan få fatt i huvudet. Hoppas ni förstår vad jag menar.
    Jan

  10. #20
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Ligger mycket ii det du skriver, Räven.
    Bäst är nog att maila Trafikverket o klaga så att de får möjliighet rätta till OCH skriva här på Forum så man får dela bekymren med likasinnade.

Liknande ämnen

  1. Lägg inte allt på YouTube....
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-12-12, 08:37
  2. Så har jag lärt mig faran med löst grus...
    Av Mohlin i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2013-05-06, 16:17
  3. Vad allt kan man inte göra med en Triumph?
    Av Mats Liifv i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 01:55
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 12:08
  5. Vad allt kan man inte möta....
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 10:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •