Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 50

Ämne: Nu jävlar ska det filmas

  1. #21
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag tror den är ganska bra, av de filmer jag sett på nätet så tror jag på den här. Nu spar jag ner filmerna, blev hela 8 GB, sen ska de redigeras och klippas ihop, kanske lite musik, vet ju inte hur ljudet tas upp när den låg i sitt fodral fastspänd på instrumentpanelen precis bakom vindrutan. Såg inte hur jag riktade kameran riktigt heller så jag kanske har filmat bara motorhuven…

  2. #22
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Shit vilken bildkvalitet! Helt otrolig, men med skyddskåpa försvinner ljudet, man kan sitta och prata och det hörs knappt. Bra för om man ska köra hoj t ex. Men inne i en bil kan man vara utan. Dock så är kameran utan skruvhål under för fäste på stativ etc i så fall. Men jag är grymt imponerad av bildkvaliteten! Ska se om jag kan omvandla en bit av filmen och lägga upp. =)

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Shit vilken bildkvalitet! Helt otrolig, men med skyddskåpa försvinner ljudet, man kan sitta och prata och det hörs knappt. Bra för om man ska köra hoj t ex. Men inne i en bil kan man vara utan. Dock så är kameran utan skruvhål under för fäste på stativ etc i så fall. Men jag är grymt imponerad av bildkvaliteten! Ska se om jag kan omvandla en bit av filmen och lägga upp. =)
    det följer ju skyddskåpor med som är öppna för att släppa in mera ljud,och med lcd skärmen så följer det mer 4st olikaHar filmat en del,men får inte in någon snutt här,har provat men vet ej hur man gör.Men ska du ha kameran på styret typ så blir det perfekt med den täta skyddskåpan.Tar bara in motorljudet från min hoj,även i 130-140 inget vindbrus

  4. #24
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Såg ett klipp på You tube av en kamera som jag förstår är av samma typ, vilken skärpa!
    http://www.youtube.com/watch?v=vaEKe...FUWFDgodAE4gHQ
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  5. #25
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    det följer ju skyddskåpor med som är öppna för att släppa in mera ljud,och med lcd skärmen så följer det mer 4st olikaHar filmat en del,men får inte in någon snutt här,har provat men vet ej hur man gör.Men ska du ha kameran på styret typ så blir det perfekt med den täta skyddskåpan.Tar bara in motorljudet från min hoj,även i 130-140 inget vindbrus
    Är det den där ihåliga baksidan, man byter lucka typ?

  6. #26
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Såg ett klipp på You tube av en kamera som jag förstår är av samma typ, vilken skärpa!
    http://www.youtube.com/watch?v=vaEKe...FUWFDgodAE4gHQ
    Japp, GoPro HD Helmet Hero heter den jag köpte, imponerande bildkvalitet och man kan koppla den till en HD-TV, har inte testat det än men jag gissar att det blir en knivskarp bild där.

  7. #27
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Är det den där ihåliga baksidan, man byter lucka typ?
    jepp

  8. #28
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Okej då vet jag. Det ligger med lite saker plus en vit gummigrej med ögla på som jag inte har en aning om vad den är till för samt att i instruktionen syns inget om den. Vet du vad den är till för?

  9. #29
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Okej då vet jag. Det ligger med lite saker plus en vit gummigrej med ögla på som jag inte har en aning om vad den är till för samt att i instruktionen syns inget om den. Vet du vad den är till för?
    Man kan klämma ner den i låsningen i snabbfästet,är då inget jag andvänder

  10. #30
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ok, jag satt och undrade vad den är till för, instruktionen säger inte mycket den. Och den där ringen som dinglar bredvid ger inte mycket info den heller. Nog inget jag kommer använda heller. Men jag hittade lite godis på deras sida i USA som man kan köpa till, vet inte om det är samma pris här för frakten var kostsam från USA. Smågrejer som ryms i ett vadderat kuvert ska de ha nästan $90 för att skicka… 90 Dollar!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •