Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 50

Ämne: Nu jävlar ska det filmas

  1. #11
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Det är skrämmande hur många idioter det finns på vägarna.
    Ja, även bland yrkeschaufförerna! Dom har nog procentuellt fler idioter i trafiken!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Ja, även bland yrkeschaufförerna! Dom har nog procentuellt fler idioter i trafiken!
    Tyvärr ett vanligt uttalande från folk som aldrig jobbat som yrkeschaufför.visst finns det idioter där med,men oftast får man rädda livet på svensson så gott som varje dag pga att dom inte kan hantera körningen.Har kört tradare i 23år så jag kan lova att jag har sett mycket tok,men skäms när jag ser hur vissa kolleger beter sig som dom gör.

  3. #13
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Upphör aldrig att förvånas över hur man väljer sina tillfällen till omkörningar! Det verkar vara en skriande brist på sunt förnuft och förmåga till att kunna tänka det minsta framåt. Varför körs det alltid om på ställen som stämmer med det du beskrivit? Kan bara konstatera att det är så, men aldrig förstå varför....?
    Jag är övertygad om att materialet kan sysselsätta Nordens samlade psykiatriker och ett helt dårhus i decennier.... sorgligt att självmordsdrift går före sunt förnuft !

    Jag var ute och körde idag och fick se några rikigt fina omkörningar (bil) kan bara konstatera att det finns en förklaring till att bingolotto och lotto är så populärt. Man litar på turen.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Nä jag köpte inte till den delen i dag, får allt prova fästa den lite lätt på hjälmen med tejp, filma och kolla, ändra igen kanske, filma och kolla igen…
    Hej har också köpt en sådan kamera,även lcd skärmen perfekt om man har kameran på styret så man ser om den är på.Sitter den på hjälmen så kan man ju kolla i spegelnDet enda jag kan klaga på är den glappar lite i snabbfästet så sätter man den på hojen så spelar den in glappet,det skallrar på filmen som tusan men jag fixade bort glappet så då vart det tyst.Sedan lär man ju formatera om filmerna till annat format för att kunna kolla på filmerna i datorn,men det går ju bra.
    Senast redigerat av engström67 den 2011-04-16 klockan 21:20.

  5. #15
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Hur mycket gav du Nina? Ser att den finns att köpa på Tradera för 2600:- kostar ju 8-900 mer på dom flesta andra ställen...

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag hade lite brådis att skaffa en så jag sprang till Teknikmagasinet, gav 3499 kr för den. Jag tog med ett minneskort också, det kostade 799 kr.

    Vilket format är det annars i kameran engström67? Jag har Mac, annars har jag Windows i Macen så jag kan alltid knäppa över till Windows om inte Macen klarar av att läsa in filmerna.

  7. #17
    Det finns ju ett ministativ som heter Gorilla. Tror ni att man skulle kunna klämma ett sådant runt styret och sedan filma med en digital kompáktkamera? Eller den kanske skulle lossna direkt?

  8. #18
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Det finns ju ett ministativ som heter Gorilla. Tror ni att man skulle kunna klämma ett sådant runt styret och sedan filma med en digital kompáktkamera? Eller den kanske skulle lossna direkt?
    Om inget annat skulle det snurra runt och filma allt upp och ner. Du behöver nåt som kan dras åt med mutter/skruv runt styret och gärna en bit gummi under (mellan styret och kamerafästet) för annars kan kameran vibrera och skallra, gummit dämpar lite och blir en slags stötdämpning. Jag tog min gps-hållare till min vattensäkra Panasonic och la gummi emellan fäste och styre. Nu var ju kameran inte den minsta heller så den vibrerade ändå och filmen blev lite skakig i alla fall.

    I går monterade jag min nya kamera ovanpå panelen på hundkojan, tror den sitter ganska bra där, i alla fall tyckte jag det men vi får se när man kör. Sikten ska vara rakt ut genom vindrutan. Jag tänkte ladda en till riktad bakåt så får man med dem som kör bakom mig också.

    Funderade på det där om jag skulle ha kameran fastsatt på hjälmen sen, jag kikar ju runt rätt mycket längs sidorna och i speglarna, vrider på skallen med andra ord så den filmen blir väl allt annat än vägen… Får väl testa, ett bakstycke så man ser hur man filmar tror jag att jag ska investera i ändå.

  9. #19
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag hade lite brådis att skaffa en så jag sprang till Teknikmagasinet, gav 3499 kr för den. Jag tog med ett minneskort också, det kostade 799 kr.

    Vilket format är det annars i kameran engström67? Jag har Mac, annars har jag Windows i Macen så jag kan alltid knäppa över till Windows om inte Macen klarar av att läsa in filmerna.
    hej mp4 filer blir det och det går ju att lägga in dom,men vid uppspelning så hör man bara ljudet.men jag andvänder vlc och gör om dom så då funkar det.är usel på datorer så det är ett under att jag kan kika överhuvudtaget.Jag andvänder RAM mountssystem och fäster min camera med.http://www.ram-mount.com/NewProducts...5/Default.aspx
    Senast redigerat av engström67 den 2011-04-17 klockan 09:54.

  10. #20
    Jåke
    Gäst
    Sedär, en sån har jag sneglat på länge åxå. Vi får se om jag får nån ersättning för mina senaste resor så blir det nog en GoPro här med

    Har lite andra idéer på vad som ska filmas, men det där låter inte så dumt det heller. Kan bli både roliga och skrämmande klipp. (Funderade faktiskt på det häromdagen med anledning av att jag kört bil i Spanien i början av veckan och hoj för ett par veckor sedan... Sägs ju att de kör som vettvillingar söderut... men det är f-n inte bättre här)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •