Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 50

Ämne: Nu jävlar ska det filmas

  1. #31
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ok, jag satt och undrade vad den är till för, instruktionen säger inte mycket den. Och den där ringen som dinglar bredvid ger inte mycket info den heller. Nog inget jag kommer använda heller. Men jag hittade lite godis på deras sida i USA som man kan köpa till, vet inte om det är samma pris här för frakten var kostsam från USA. Smågrejer som ryms i ett vadderat kuvert ska de ha nästan $90 för att skicka… 90 Dollar!!
    jag såg den där lilla vita saken med den dinglande ringen fanns med i ett kitt för surfingsbrädor. Vad hade dom för kul godis over där då som kan va bra att ha,måntro

  2. #32
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Samma tillbehör som här, inget nytt men tänkte jag kanske spar några spänn genom att köpa direkt av dom i USA men då kostar frakten en hel del. Det var synd, då kan jag lika gärna köpa här.

  3. #33
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Samma tillbehör som här, inget nytt men tänkte jag kanske spar några spänn genom att köpa direkt av dom i USA men då kostar frakten en hel del. Det var synd, då kan jag lika gärna köpa här.
    exakt det är många som lurar sig själva i tron att det är billigare att köpa på nätet och utomlands.

  4. #34
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    exakt det är många som lurar sig själva i tron att det är billigare att köpa på nätet och utomlands.
    Handla från USA kan man vara försiktig med. Kan kosta mer än det smakar ibland. England eller Tyskland är mina favoriter. En backspegel till min gamla Panna var exempelvis TRE gånger så dyr att köpa i Sverige som den var att handla från England. Då var även frakten inräknad!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #35
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    exakt det är många som lurar sig själva i tron att det är billigare att köpa på nätet och utomlands.
    Jag brukar handla från USA och kollar alltid och jämför priser och valutor.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Handla från USA kan man vara försiktig med. Kan kosta mer än det smakar ibland. England eller Tyskland är mina favoriter. En backspegel till min gamla Panna var exempelvis TRE gånger så dyr att köpa i Sverige som den var att handla från England. Då var även frakten inräknad!
    precis, man får kolla och räkna och se om det lönar sig, ibland kan det löna sig att handla hemma.

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    3
    Jag använder själv ett par solglasögon med inbyggd kamera, kostar runt 120:- på ebay och funkar bra.
    http://www.youtube.com/watch?v=hGTysUlxoqU

  7. #37
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Handla från USA kan man vara försiktig med. Kan kosta mer än det smakar ibland. England eller Tyskland är mina favoriter. En backspegel till min gamla Panna var exempelvis TRE gånger så dyr att köpa i Sverige som den var att handla från England. Då var även frakten inräknad!
    Ja det är väl märkligt att originaldelar i Sverige ska vara så svindyra? Gick till Toyota för att kolla vad en rerservdel till min något udda Toyota MR2 skulle kosta. Intresset för att sälja var inte stort men till slut slog han in artikelnumret jag hade hämtat från nätet och sa 6 000 - 7 000 + moms.

    Du skämtar sa jag?! 1 500 + frakt från england kostar delen sa jag. Köp där då fick jag till svar och sen ägnade han sig åt datorn istället och ville bara ha bort mig...
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2011-04-26 klockan 19:21.

  8. #38
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Ja det är väl märkligt att originaldelar i Sverige ska vara så svindyra? Gick till Toyota för att kolla vad en rerservdel till min något udda Toyota MR2 skulle kosta. Intresset för att sälja var inte stort men till slut slog han in artikelnumret jag hade hämtat från nätet och sa 6 000 - 7 000 + moms.

    Du skämtar sa jag?! 1 500 + frakt från england kostar delen sa jag. Köp där då fick jag till svar och sen ägnade han sig åt datorn istället och ville bara ha bort mig...
    Istället för att vara behjälplig så låter de kunder hellre handla nån annanstans. Så bra jobbat, imponerande. Vad tjänade han på det där? Hellre sälja lite grann än inget alls, tycker jag.

  9. #39
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Du skämtar sa jag?! 1 500 + frakt från england kostar delen sa jag. Köp där då fick jag till svar och sen ägnade han sig åt datorn istället och ville bara ha bort mig...
    Precis samma bemötande jag fick på Hondacenter när jag skulle köpa backspegel...
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #40
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Vad tjänade han på det där? Hellre sälja lite grann än inget alls, tycker jag.
    Han tjänade ingenting och skiter fullständigt i det för vad de tjänar pengar på är alla svindyra servicar de utför och på det faktumet att när de har nycklarna till ett fordon som ska repareras kan de salta räkningar hej vilt.

    Salta räkningar är inget besvär alls varken fysiskt eller känslomässigt för de stora bilverstäderna har inga skrupler. Och nu står jag här med en specialmodell av märket Toyota med rasad växellåda. Jo jag har problem för detta är inte för mig en genomförbar reparation ute i det fria utan garage utan jag måste troligtvis lämna i den någonstans.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •