Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Hjälm med bra sikt?

  1. #1

    Hjälm med bra sikt?

    Har kikat runt lite efter en ny hjälm till våren och undrar om någon här har bra tips? Är främst ute efter något som inte blockerar mitt synfält då min förra hjälm känns lite som att kika ut genom gluggen på en pansarvagn... Full-face eller flip-up då.

  2. #2
    Köpte en ARAI Chaser till ett bra pris från England men "råkades" prova nya Shoei Qwest strax efteråt. Så nu har jag sålt ARAI:en och köpt en Qwest istället. Det som är bra med den och det jag fastnade för är vikten, myckey lätt, och just sikten. Så prova en sån!

  3. #3
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Köpte en ARAI Chaser till ett bra pris från England men "råkades" prova nya Shoei Qwest strax efteråt. Så nu har jag sålt ARAI:en och köpt en Qwest istället. Det som är bra med den och det jag fastnade för är vikten, myckey lätt, och just sikten. Så prova en sån!
    Jag delar din uppfattning. En mkt bra hjälm. Jag kör själv med Shoei pga passformen.
    Vad gäller passformen så är det individuellt och jag anser att passformen är viktigast. Vi har olika skallformer (biljardboll, fågelholk ) och det skiljer mellan tillverkarna. PROVA!

    Annars:

    http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/...ts/Shoei-Qwest

    Lycka till med att hitta just ditt vurpollon
    Senast redigerat av DearHunter den 2011-04-16 klockan 21:05.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Köpte en ARAI Chaser till ett bra pris från England men "råkades" prova nya Shoei Qwest strax efteråt. Så nu har jag sålt ARAI:en och köpt en Qwest istället. Det som är bra med den och det jag fastnade för är vikten, myckey lätt, och just sikten. Så prova en sån!
    Låter väldans bra!Vad ligger priset på för en Shoei Qwest?
    Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon

    Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Jag delar din uppfattning. En mkt bra hjälm. Jag kör själv med Shoei pga passformen.
    Vad gäller passformen så är det individuellt och jag anser att passformen är viktigast. Vi har olika skallformer (biljardboll, fågelholk ) och det skiljer mellan tillverkarna. PROVA!

    Annars:

    http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/...ts/Shoei-Qwest

    Lycka till med att hitta just ditt vurpollon
    Jo, jag är väldigt nöjd nu då jag kört med den ett tag. Det jag uppskattar mest är vikten och ljuddämpningen. Jämfört med Biltema hjälmen så spelar komforten på en helt annan planhalva....

  6. #6
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Säger bara Schubert C3. Överträffar alla hjälmar som jag provat. Kostar en del, men är värd varenda krona. Tyst, lätt, bekväm och praktisk.

  7. #7
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Säger bara Schubert C3. Överträffar alla hjälmar som jag provat. Kostar en del, men är värd varenda krona. Tyst, lätt, bekväm och praktisk.
    håller med helt och hållet. fast om sikten är bättre eller sämre än andra hjälmar vet jag inte.

  8. #8
    Tack! Ska till Tyskland över påsk, blir att prova hjälmar!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Viragomannen Visa inlägg
    Låter väldans bra!Vad ligger priset på för en Shoei Qwest?
    3695 i Sverige och liite billigare i england och Tyskland. Kolla dock först pris med frakt...

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jo, jag är väldigt nöjd nu då jag kört med den ett tag. Det jag uppskattar mest är vikten och ljuddämpningen. Jämfört med Biltema hjälmen så spelar komforten på en helt annan planhalva....
    JAA! Du har rätt! Biltemahjälmen är den enda riktigt bekväma som jag har råkat på!
    Ove

Liknande ämnen

  1. Ny hjälm?
    Av rolfmm i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-10-18, 09:15
  2. Ny hjälm
    Av Sepe i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-03-15, 21:26
  3. Hjälm med god sikt
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 13:13
  4. Ny hjälm
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 12:02
  5. Stå upp och sikt bakåt
    Av Gnistvändaren i forum Offroad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 10:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •