Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Ett inslag på SVT-play om MC-säkerhet på våren

  1. #11
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Ett reportage om den aktuella olyckan.
    Han hade säkert del själv i olyckan MEN han hade kanske kunnat överleva om inte timret hade stått så nära vägen.

  2. #12
    Usch, såg inte skoj ut med dessa stockar invid vägen.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Kimmo Visa inlägg
    Ett reportage om den aktuella olyckan.
    Han hade säkert del själv i olyckan MEN han hade kanske kunnat överleva om inte timret hade stått så nära vägen.
    Jag tycker inte att timret på den här platsen ligger särskilt nära mot vad det brukar göra. Oftast ligger det en massa bark och skit på asfalten också. Visst är det tragiskt när det händer olyckor men det är vi som får vara observanta på hur det ser ut och rätta vår körning därefter . Timmer vid vägen ska man se som en stor varningsskylt för det kan gömma sig djur, vara halt, komma ut maskiner o.s.v. bredvid timmervältan.

    Utredning pågår tydligen.
    Ove

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag tycker inte att timret på den här platsen ligger särskilt nära mot vad det brukar göra. Oftast ligger det en massa bark och skit på asfalten också. Visst är det tragiskt när det händer olyckor men det är vi som får vara observanta på hur det ser ut och rätta vår körning därefter . Timmer vid vägen ska man se som en stor varningsskylt för det kan gömma sig djur, vara halt, komma ut maskiner o.s.v. bredvid timmervältan.

    Utredning pågår tydligen.
    Vanligt med dessa timmertravar på dom grusvägar jag brukar köra norr om Stockholm. Gäller verkligen att vara observant på både människor, maskiner och inte minst underlaget. Kan finnas en hel del bark och grenar på marken. Gäller att använda sitt sunda förnuft...
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148
    Vägverket tycks inte göra något nånstans på en vägsträcka förrän det händer olyckor och det skrivs om det i median.
    Det hade jag åtminstone erfarit under mina snart 40 år som bil och Mc förare i detta vackra och underbara land.
    Jag tycker att grus ska vara väck från vägarna fr.o.m byte av vinterdäck på bilar, det borde vara en signal för vägverket att värna om våra liv och göra rent på vägarna och laga det som borde lagas.
    Tack för ordet
    Ben
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

Liknande ämnen

  1. INFO-säkerhet ?????
    Av Olle Å i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-10-09, 12:07
  2. Säkerhet och levnadskostnad
    Av Hondamannen i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-02, 12:06
  3. Hund på mc, säkerhet
    Av Evavind i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 18:31
  4. Säkerhet?
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 21:48
  5. Utrustning & säkerhet
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •