Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Många sporthojar på vägarna.

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Skulle väl bara vara om man har bråttom som man väljer motorvägen.
    Ha, precis! Det hade jag en gång och då blev det motorvägen, inte roligt alls men det gick fortare.

  2. #12
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Som customåkare skyr jag motorvägen. Jag gillar att cruisa i 70-90 och uppleva naturen, kurvorna och doften av gräs, korvgrillning och gödsel. Motorväg är rena mardrömmen. Funkar möjligtvis för touring för att snabbt ta sig till målet som kanske ligger 200 mil bort...

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Som customåkare skyr jag motorvägen. Jag gillar att cruisa i 70-90 och uppleva naturen, kurvorna och doften av gräs, korvgrillning och gödsel. Motorväg är rena mardrömmen. Funkar möjligtvis för touring för att snabbt ta sig till målet som kanske ligger 200 mil bort...
    Samma här. Mindre asfaltsvägar med kurvor och i lagom makligt tempo. Undviker grusväg för det förstör putsen, och motorväg är på tok för trist.

  4. #14
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Jag kör touring. Visst är kurviga småvägar roligt men även större vägar är helt ok.

    Jag har bara provat custom. En Virago 750. På motorväg var den inte rolig. Var mest vibrationer och obekvämt. Den maskinen skulle glida på hastigheter upp till 100 km/h för att göra sig bäst.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag kan ju jämföra en Yamaha xj 600 med en Honda Transalp. Det finns ingenting som Yamahan är bättre på. Man sitter ju inte ens bekvämt på Yamaha. Undrar hur man skulle känna sig efter 100 mil på en dag med en sådan eller med en custom om vägen är av vanlig svensk standard.

  6. #16
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag kan ju jämföra en Yamaha xj 600 med en Honda Transalp. Det finns ingenting som Yamahan är bättre på. Man sitter ju inte ens bekvämt på Yamaha. Undrar hur man skulle känna sig efter 100 mil på en dag med en sådan eller med en custom om vägen är av vanlig svensk standard.
    Nja, nu kan man inte generalisera och dra alla customs över en kant. Med min Triumph America var det rent plågsamt att köra över 100 på en motorväg. Men min Kawa Classic Tourer skulle jag kunna köra Sthlm-Malmö non-stop i 140 km/h utan problem. Sitter hur bekvämt som helst även i höga farter. Men det ger mig inget och jag kör endast motorväg om jag av någon anledning har mycket bråttom.

  7. #17
    Medlem Pathfinders avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    8
    Kan tänka mig att Sporthojar gärna tar motorväg & blåser rejält på emellanåt...har ett gäng kompisar som absolut inte drar sig för att ta motorvägen med R hojar...över 140 så får de ju dessutom en mysig luftkudde i bröstet som lyfter dem lite lagom från vikten på armarna.
    Custom på motorväg är....tja inte en pina...men så jäkla tråkigt..när jag kommer strax över 100 med min utan ruta så blåser det rätt friska vindar...med ruta skakar hela skallen *s

Liknande ämnen

  1. Våra hastigheter på vägarna
    Av Hornet i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 21:36
  2. fjr med många mil...
    Av freddemannen i forum Touring
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 22:35
  3. Än är inte allt löst grus borta från vägarna!
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 22:15
  4. Stopp för sporthojar
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 243
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 21:17
  5. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 07:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •