Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Många sporthojar på vägarna.

  1. #1
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356

    Många sporthojar på vägarna.

    Jag har varit yrkeschaufför i 15år och jag kör ca: 60mil om dagen. Tidigare år så har man givetvis uppmärksammat motorcyklar men i år då jag själv håller på att ta mc-kor så har man börjat titta lite extra efter vad det är för typ av mc, märke o.s.v Och jag är väldigt förvånad över att 9 av 10 mc man möter eller bli omkörd utav är sporthojar.

    Om jag tänker tillbaka och hade fått gissa på vilken typ av mc man ser mest utav så hade svaret blivit Custom-hojar, Hd, glidarhojar.

    Hur upplever ni det?

  2. #2
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Jag var ute och cyklade med den pedaldrivna i går och förrgår. Såg väll ett 10-tal hojar. En panna resten custom.
    Kan kanske vara så att typ av väg = typ av hoj.

  3. #3
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Jag kör ju nästan enbart på motorväg, i jobbet iallafall. Och det är ju ännu konstigare att jag nästan enbart ser sporthojar då.

    Kanske är så att dom med customhojar och liknande inte har tagit ut sina hojar än....

  4. #4
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag kör ju nästan enbart på motorväg, i jobbet iallafall. Och det är ju ännu konstigare att jag nästan enbart ser sporthojar då.

    Kanske är så att dom med customhojar och liknande inte har tagit ut sina hojar än....
    Tror jag nog men motorvägar är nog inte de vägar som customfolk favoriserar.

  5. #5
    Medlem Grevens avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    88
    tog en riktig in tur häromdan utanför linköping, small och kurvig väg och mötte bara sport o touringfolk men sen när jag gled in i Linköping på kvällen så var det bara customs

  6. #6
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Troligt är att på stora vägar med slät beläggning ser man mest Sport och Custom, på småvägarna med lite rutten beläggning blir det kanske mest Adventurehojar. Kommer man ut i skogen och kör på grus och stig blir det nog mest Adventure och mindre grus/enduromaskiner.

    Det händer att min färd går ut i landet och inte blir det så mycket asfalt då. Men analog karta och fantasi kan färden bli riktigt spännade med naturupplevelser utöver det vanliga.

  7. #7
    Medlem basemans avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    25
    Tror Linnex är inne på rätt spår. Det är bara att gå till sig själv. Jag kör småvägar till jobbet för att njutningen blir större, även om E4 till jobbet skulle gå dubbelt så fort..

  8. #8
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Det är väl roligare att köra sporthoj på mindre kurvigare vägar? Det är väl det dom är byggda för. Så jag tycker det borde vara vanligare med glidarhojar på motorvägen.

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Allätare som jag är så kör jag mestadels på mindre och kurvigare vägar, de är så mycket roligare. Motorväg suger, man sitter ju bara där.

  10. #10
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Allätare som jag är så kör jag mestadels på mindre och kurvigare vägar, de är så mycket roligare. Motorväg suger, man sitter ju bara där.
    Det tror jag alla mc-förare tycker. Skulle väl bara vara om man har bråttom som man väljer motorvägen.

Liknande ämnen

  1. Våra hastigheter på vägarna
    Av Hornet i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 21:36
  2. fjr med många mil...
    Av freddemannen i forum Touring
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 22:35
  3. Än är inte allt löst grus borta från vägarna!
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 22:15
  4. Stopp för sporthojar
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 243
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 21:17
  5. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 07:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •