Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: MC-parkering (i brist på mc-rutor)

  1. #21
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    ....Det kom inte ens en påminnelse
    Råkade ut för exakt samma sak för några år sedan men var tyvärr inte lika snabbtänkt.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  2. #22
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag kollade för något år sedan med vad Karlstad Kommun säger ang. mc-parkering. Antingen i mc-rutor eller i p-rutor för bilar. Frågade då om flera hojar får ställas tillsammans i samma ruta till en avgift. Svar NEJ. Alla skall betala. Idioti tycker jag. Jag trodde det var platsen man i princip hyr en stund.
    Funderade på att få ihop ett gäng och placera ett antal hojar i centrum med en hoj i varje ruta. Vilket jäkla liv det skulle bli.
    Hade en kompis för länge sedan, då det fanns p-automater som skulle vridas runt med en peng i. Det var i Stockholm. Då ställde sig 4 hojar i samma ruta utan problem.
    Samma regler här i Göteborg, tidigare hade vi den "förmånen" att få parkera MC bredvid cykelställen. Enkelt och praktiskt, stod inte i vägen och slapp krångel med att hitta nånstans att fästa biljetten.

    Tyvärr var det nån på trafikkontoret som kom på att så borde man ju inte få göra, så reglerna ändrades till att vi skulle parkera i bilrutor och då endast en hoj i varje ruta (eller betala för varje om det stod två i rutan).
    För att visa vad det innebar tog vi reglerna ordagrant och parkerade en hoj per ruta på parkeringen på Heden en lördag vid löning.
    Tyvärr hjälpte det inte utan reglerna är kvar, men det som kom ut av det var dock att det är hyfsat gott om MC-parkeringar i stan. Tyvärr upptas en hel del av dem av cyklar (men såna kan man ju inte bötfälla )

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    Samma regler här i Göteborg, tidigare hade vi den "förmånen" att få parkera MC bredvid cykelställen. Enkelt och praktiskt, stod inte i vägen och slapp krångel med att hitta nånstans att fästa biljetten.

    Tyvärr var det nån på trafikkontoret som kom på att så borde man ju inte få göra, så reglerna ändrades till att vi skulle parkera i bilrutor och då endast en hoj i varje ruta (eller betala för varje om det stod två i rutan).
    För att visa vad det innebar tog vi reglerna ordagrant och parkerade en hoj per ruta på parkeringen på Heden en lördag vid löning.
    Tyvärr hjälpte det inte utan reglerna är kvar, men det som kom ut av det var dock att det är hyfsat gott om MC-parkeringar i stan. Tyvärr upptas en hel del av dem av cyklar (men såna kan man ju inte bötfälla )
    Nej , men trampcyklarna kan man ju flytta på, för de har ju ingen registreringsskylt.

  4. #24

  5. #25
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    69 kronor för lite plast att stoppa biljetten i? Kan ju lika gärna stoppa biljetten i en genomskinlig plastpåse och sätta fast med ett litet hänglås.

    Vill någon rycka biljetten så kvittar det om plasten kostar 69 kronor eller 1 krona.

    Annars tycker jag att det varit relativt lätt att parkera i Stockholm, innanför tullarna. Men i Liljeholmen, som ligger precis utanför Hornstull, så har jag inte sett en enda mc-parkering. Dåligt! Har sökt fastighetsägaren utan framgång idag. Gör nya försök imorgon.

  6. #26
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nej , men trampcyklarna kan man ju flytta på, för de har ju ingen registreringsskylt.
    Precis, bara att flytta på bråtet om de tar upp ''våra'' parkeringar!

  7. #27
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Vill bara meddela att jag nu fått svar från Qpark som skriver av ärendet. De skriver även i beslutet att jag får stå fritt på området om jag inte utgör fara för annan (utrymningsvägar etc) eller står ivägen för trafik. Guld!! =)

  8. #28
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Vill bara meddela att jag nu fått svar från Qpark som skriver av ärendet. De skriver även i beslutet att jag får stå fritt på området om jag inte utgör fara för annan (utrymningsvägar etc) eller står ivägen för trafik. Guld!! =)
    Märkligt, sunt förnuft fick råda! Heder till dom för det. Om dom sen avstod från att lappa vid Rosenhill också så är lyckan fullständig!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. SMS Parkering
    Av loquaz i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-05, 11:58
  2. Parkering?
    Av Martin i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-11-29, 19:12
  3. fin parkering
    Av turbo i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 17:49
  4. Bra site med olika vindskydd - mc-rutor ?
    Av DearHunter i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 10:46
  5. I brist på annat så...
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 00:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •