Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Vissa dar vill man glömma....

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    Vissa dar vill man glömma....

    Dagen började hyfsat med frukost innan vi begav oss ut till Haninge för att starta upp Annelies Triumph som stått på laddning över natten. Borde starta lätt, tyckte jag. Så blev det inte! Naturligtvis har batteriet gått till de "sälla jaktmarkerna" och det bara klickar när jag försöker starta hojen. Nåväl, inte mycket att göra. Jag får se till att det köps ett passande batteri och att det monteras. Svårt för Leffa och Annelie att ordna. Lite långt att åka när man bor i Oxelösund. Trist, men det ska väl ordna sig...

    Åker ner till Rosenhill för en fika innan Leffa och Annelie ska åka vidare hem. Ser att jag fått ett samtal från min tandläkare. Han ringer senare och berättar att han är sjuk. Ingen höjdare för min del. Har ont i en tand som rotbehandlats, sedan två veckor. Såg verkligen fram emot att få det fixat i morgon bitti. Så blir det nu inte utan det är osäkert när jag kan få en ny tid...

    Hemma igen ringer jag upp en kille jag haft kontakt med via mail. Vi hade kommit överens om att jag skulle köpa lite tillbehör till min Honda av honom. Skulle ringa honom idag för att senare under kvällen komma och hämta dom. När jag ringer för att stämma av får jag beskedet "-Dom har jag sålt!" Bussigt, kul med folk som håller överenskommelser...

    Nå´t vettigt ska jag väl kunna gra av dagen tänker jag? "- Åker ut till Haninge och plockar ur batteriet ur Annelies Triumph! säger jag till Maud. Plockar med de verktyg jag kan tänkas behöva, ringnycklar, skruvmejsel, insexnycklar. Med dessa verktyg i de vanligaste dimensionerna bör jag klara mig...nå´n som tror att det funkade? När jag plockat bort kåpor och lite plastbitar ser jag att den sista och avgörande skruven för att få loss batteriet är en Torxskruv. Undrade i mitt stilla sinne hur i he..ete man tänkt i det fallet. Tror inte att det finns en enda Torxskruv någon annanstans på hojen. Skruvar man på en BMW så dyker de upp lite här och där, gärna runt hjulen, vid brosmsok etc. Naturligtvis hade jag inte något lämpligt verktyg med mig. Bara att åka hem igen med, i det närmsta oförrättat, ärende. Samtidigt börjar tanden värka...Roligt är det nästan jämt...hoppas att ni andra har haft en bättre söndag!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #2
    Usch sånt oflyt. Håller tummarna du får en bättre dag imorgon och att tandläkarn snart tillfrisknar så du får tanden fixad.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Dagen började hyfsat med frukost innan vi begav oss ut till Haninge för att starta upp Annelies Triumph som stått på laddning över natten. Borde starta lätt, tyckte jag. Så blev det inte! Naturligtvis har batteriet gått till de "sälla jaktmarkerna" och det bara klickar när jag försöker starta hojen. Nåväl, inte mycket att göra. Jag får se till att det köps ett passande batteri och att det monteras. Svårt för Leffa och Annelie att ordna. Lite långt att åka när man bor i Oxelösund. Trist, men det ska väl ordna sig...

    Åker ner till Rosenhill för en fika innan Leffa och Annelie ska åka vidare hem. Ser att jag fått ett samtal från min tandläkare. Han ringer senare och berättar att han är sjuk. Ingen höjdare för min del. Har ont i en tand som rotbehandlats, sedan två veckor. Såg verkligen fram emot att få det fixat i morgon bitti. Så blir det nu inte utan det är osäkert när jag kan få en ny tid...

    Hemma igen ringer jag upp en kille jag haft kontakt med via mail. Vi hade kommit överens om att jag skulle köpa lite tillbehör till min Honda av honom. Skulle ringa honom idag för att senare under kvällen komma och hämta dom. När jag ringer för att stämma av får jag beskedet "-Dom har jag sålt!" Bussigt, kul med folk som håller överenskommelser...

    Nå´t vettigt ska jag väl kunna gra av dagen tänker jag? "- Åker ut till Haninge och plockar ur batteriet ur Annelies Triumph! säger jag till Maud. Plockar med de verktyg jag kan tänkas behöva, ringnycklar, skruvmejsel, insexnycklar. Med dessa verktyg i de vanligaste dimensionerna bör jag klara mig...nå´n som tror att det funkade? När jag plockat bort kåpor och lite plastbitar ser jag att den sista och avgörande skruven för att få loss batteriet är en Torxskruv. Undrade i mitt stilla sinne hur i he..ete man tänkt i det fallet. Tror inte att det finns en enda Torxskruv någon annanstans på hojen. Skruvar man på en BMW så dyker de upp lite här och där, gärna runt hjulen, vid brosmsok etc. Naturligtvis hade jag inte något lämpligt verktyg med mig. Bara att åka hem igen med, i det närmsta oförrättat, ärende. Samtidigt börjar tanden värka...Roligt är det nästan jämt...hoppas att ni andra har haft en bättre söndag!
    Efter en sådan dag kan det väl bara bli bättre i morgon ? Det är väl det som är det bästa med en riktigt dålig dag,att oddsen är på ens sida så att säga för att nästkommande dag ska bli bättre.Själv har jag,tanten och 2 mc-kompisar tagit en runda på ca 8 mil i strålande sol,kunde inte haft en bättre dag.Oddsen för att jag ska få en sämre dag i morgon är väl demsamma som att du ska få en bättre dag i morgon.Hoppas dessa ord var till en tröst,om än en liten sådan.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Räknar med en bättre dag i morgon!

    Var annars en fin dag med skönt väder när jag var ute och körde med BMW:n. Hade nästan glömt vilken fantastisk tourer det är. Komforten är minst sagt hög!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Som tröst är ju att man aldrig har två sådana dagar på rad så i morgon är det säkert bättre!

    Själv har jag roat mig med att köra moppen, vi körde en massa småvägar. Jockes hastighetsmätare slutade fungera liksom trippmätaren, den har stannat på 5 mil, vi vet att den gått lite längre än så. Vi får ta den till HD som får kolla vad det är för fel. Misstänker det har lossnat under mätaren för vid hjulet satt ju allt fast och bra.

    Sen hade jag skoj i garaget och flyttade runt hojar. Nu står Streeten lätt åtkomlig, Husqvarnan står längre in men ändå så jag med lätthet får ut den om jag skulle få för mig att köra med den i sommar. T o m moppen fick bättre plats! Tjaa man är ju van att stuva i diskmaskinen och lyckas kanske bättre än andra i den så man har väl fått in snitsen med att stuva runt för att få plats.

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Som tröst är ju att man aldrig har två sådana dagar på rad så i morgon är det säkert bättre!



    Sen hade jag skoj i garaget och flyttade runt hojar. Nu står Streeten lätt åtkomlig, Husqvarnan står längre in men ändå så jag med lätthet får ut den om jag skulle få för mig att köra med den i sommar. T o m moppen fick bättre plats! Tjaa man är ju van att stuva i diskmaskinen och lyckas kanske bättre än andra i den så man har väl fått in snitsen med att stuva runt för att få plats.
    Hade vår övning i samma ämne igår. Var fem hojar och två skotrar att rangera, ungefär som hos dig alltså. Nu ska vi bara få igång Triumphen också...
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    hade jag skoj i garaget och flyttade runt hojar. Nu står Streeten lätt åtkomlig, Husqvarnan står längre in men ändå så jag med lätthet får ut den om jag skulle få för mig att köra med den i sommar. T o m moppen fick bättre plats! Tjaa man är ju van att stuva i diskmaskinen och lyckas kanske bättre än andra i den så man har väl fått in snitsen med att stuva runt för att få plats.
    Ska vi dela på ett garage?
    Jag har samma problem som du.. ;-)
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Ska vi dela på ett garage?
    Jag har samma problem som du.. ;-)
    Ja där har vi ett garage minsann!

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Ska vi dela på ett garage?
    Jag har samma problem som du.. ;-)
    Ja där har vi ett garage minsann!


  10. #10
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Undrar just vad man förvarar där inne? Skaplig takhöjd också...
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Chappis nerlagt ! kanske dags att porta vissa ..
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-10, 11:10
  2. Glömma blinkersen? Tips..
    Av hpmk1 i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-05-28, 00:50
  3. glömma slå av blinkersen
    Av engström67 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 10:23
  4. varför byter vissa styre??
    Av Jonas76 i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 21:31
  5. Vissa dagar..
    Av Molgan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 22:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •