Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 33 av 33

Ämne: En dag ska jag också ha en, bara för att! (Film H-D)

  1. #31
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Verkar ju bara som om de flesta åker runt mellan olika caféer och beundrar varandras krom
    OK det finns faktiskt en del som inte är fega och verkligen kör sina hojar på alla underlag.
    Vi hade några med oss på en Norgeresa för några år sedan. De bangade inte ur för några slags vägar. Dom kunde köra hoj.
    Tycker inte kromkulturen har med mcåkning att göra.
    Tycker inte heller att ligga köra runt i skogen och skrämma slag på djur och natur har med mc åkning att göra,men skulle normalt aldrig skriva så.Efterlyser lite respekt för de olika typerna av mcåkare och deras motorcyklar.Jag förstår att du aldrig provat att köra med en mc som väger en bra bit över 300 kg och på landsvägsdäck ute på dåliga vägar,men då tycker jag att man inte ska snacka heller.Det har inte med feghet att göra utan sunt förnuft.

  2. #32
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    tycker att tråden börjar tidvis spåra ur
    Trevligt att folk har hittat sina drömhojar, då är det bara att slå till och skaffa en, körsesongen är kort och hur långt liv man får vet ingen, så bättre göra slag i saken medans tid finns.
    Harley var på min lista också i början innan jag hittade mitt, nu tycker jag att den saknar ett antal cylindrar och är för liten, dessutom har det blivit lite som Volkswagen - nästan alla har en. Men det är ju bara min åsikt, vi tycker ju olika ibland, huvudsaken att man själv gillar det som man har, då behöver man inte vara avundsjuk på nån annan utan kan utan vidare glädjas med deras val av mc. Och visst håller jag med att Harley har ett fint ljud men här är jag lite partisk och tycker att det är inte mycket som slår en V8 - brukar ofta ha ett gäng åskodare på parkeringen som bara vill lyssna när jag startar och drar iväg, så jag verkar inte vara ensam om den åsikten - men som sagt,här är man kanske lite jävig
    Var man vill köra är också upp till var och en, själv nöjer jag med asfalterade vägar, men dom som gillar grusvägar får väl sitt där och då skaffar man en hoj som passar för sånt - den dagen jag vill testa grusvägar får jag väl skaffa en själv också (har kört grusväg med min men det var ingen höjdare)
    Slutkläm -- drömmar är till att förverkligas

  3. #33
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Håller med dig klaus! Tyvärr börjar HD bli lite för vanligt, på gott och ont. Det väcker ju inte samma wow-känslor längre, och jag förstår absolut varför du skaffat dig din nuvarande hoj! Boss Hoss är en dröm, men lär nog stanna på det stadiet länge till. En sak att ta ett lån för en HD för 180K, en annan för att låna till en nära halv miljons-cykel. V8n får jag njuta av i bilen så länge...
    Konstigt ändå att man alltid vill ha nåt som ingen annan har. Det ställer ju till det ordentligt för en... =)

    För att kommentera tidigare kommentarer om "kromkulturen" vill jag bara tillägga att det luktar väldigt mycket generalisering över det begreppet. Jag åker chopper, med krom. Vill ha den blank och fin, och längtar efter en blänkande HD. Därmed inte sagt att jag inte njuter av åkandet, eller saknar samma känslor för MC-livet som "alla med vanliga hojar". Om man skall åka från A till B, tar jag gärna omvägen via C, D och E och njuter av åkandet. Samtidigt som jag vill åka till mitt mål med en stil som reflekterar mig som person. Träffar man dessutom någon på vägen som vill prata hoj så är det ju fantastiskt!
    Trodde den inställningen gällde för nästan alla?
    For those about to rock - We salute you!

Liknande ämnen

  1. Hatar du också melodifestivalen?
    Av Kapten Miki i forum Off topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-03-09, 09:48
  2. De va då konstigt också!
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-08-16, 07:52
  3. Så här kan man också ta sig fram...
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 16:01
  4. Också ett sätt...
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 19:38
  5. Man kan busa med en glidare också
    Av Fredd i forum Custom
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 14:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •