Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Vad irriterar dig som kör hoj?

  1. #21
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Det blir definitiv ingen topbox=)
    Min hjälm har ingen D-ögla tyvärr så det kanske blir ngt i stil med längre stålwire som går runt hakpartiet på hjälmen istället. Inte jättesäker, det går ju att klippa igenom om man verkligen vill, men iaf går det inte att bara lyfta hjälmen från hojen.

  2. #22
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Toppeli-toppeli-toppeli-toppbox ?...

    Eller en liten rygga som rymmer hjälm och jacka. Man kan även låsa fast sin hjälm på hojen. Tex sätta den på spegeln eller säkra med lastnät på sadeln och dra en stålwire genom D-öglan och ngn fästpunkt på hojen....
    Just hjälmarna brukar vi låsa fast på hojen med en stålwire och ett hänglås. Har funkat utmärkt genom alla år. Kostar inte mycket och tar ingen plats i packningen. Topboxen sväljer ofta de kläder man vill bli av med, så det problemet är ganska lättlöst. Man behöver ju inte ha topboxen med sig annat än vid de tillfällen man behöver den, om det är estetiska skäl som gäller. Själv har jag på alla mina hojar använt mig av topbox. Utmärkt att frakta saker och inte minst för att lägga hjälmen i. Skulle definitivt inte vilja vara utan den. Det är smart att dra wiren genom hjälmen och inte bara genom D-ringen. Vet folk som fått hakbandet avskuret och hjälmen stulen. Trist med bara en D-ring kvar. Vad man ska med en hjälm till utan hakband kan man förstås fundera på....
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2011-04-11 klockan 12:38.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #23
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ja det där var en sak också i går, fodret som ville följa med ut… Lite jobbigt att få in allt samt att få på handsken över ärmen. Jodå, jag hade knäppt upp allt som gick att få upp men själva öppningen var inte hjälpt av det.
    En enkel lösning på problemet är förstås att dra jackan utanpå handsken. Gör lite olika beroende på vilken jacka och vilka handskar jag har. Ibland är det bäst med jackan utanpå handsken och andra gånger är det tvärsom som gäller.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #24
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Böket med kläderna och ofta för varmt och klibbigt heta sommardagar. Och inställningarna av intercomsystemet varje gång som vi ska koppla ihop oss. Ofta är vi tre-fyra som ska sammankopplas. Annars är det bara en fröjd!
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Instämmer i strulet med synkningen.
    Hmmm, det här med synkningen är inga problem. Det är bara det att alla inte förstår tekniken, och så är det ibland. Och då upplevs det jobbigt med all rätt. Jag kan inte heller all teknik, men denna är busenkel i mina ögon och därför behärskar jag denna hyfsat. Går ju t.o.m. vara 4st

    En viktig sak att komma ihåg är att eftersom vi är samma gäng som åker, i regel, så behövs ingen synkning inför varje tur efter som systemet kommer ihåg det senaste. Men har någon vart där och pillat av någon anledning så krävs en enkel synkning för att få ihop det igen.

    Jag tror, ju mer jag tänker på det, att man kan nog vara fler än fyra stycken ......

    Det finns andra saker som är betyyyyydligt jobbigare!
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  5. #25
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Kombinationen av mina Kevlarjeans och läderboots när det regnar. Jeansen är ju inte bra i regn till att börja med, men när dom blir blöta lägger dom sig slickade längs framsidan av benet och där skaften på bootsen börjar bildas det en smärre insjö som långsamt sipprar ner på insidan stöveln och lägger sig vid hälen.
    Kan lätt avhjälpas med ett par regnbyxor, men så långt har jag inte kommit än. =)
    For those about to rock - We salute you!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •