Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Scrambler idag

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Scrambler idag

    I dag blir det Scramblern, det kliar rejält att få ta ut Streeten men jag är säkert rostig så 108 hk kan vara lite vanskligt att sätta sig på direkt i början. Eller?
    Och den står ändå längst in, på depåstöd och bakom den står min Hva och Vespa samt en tung verktygslåda vilket innebär att jag får flytta på en massa grejer för att komma åt den. Scramblern står vid porten och redo, uppstartad och kollad.

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det var lite kylslaget, hemma undrade jag om jag bylsat på mig för mycket för det blev ganska varmt när jag stod still. Ännu varmare när jag grejade vid garaget innan jag kom iväg. Först behövde jag fylla på luft i ringarna. Ja ringarna som sitter på fälgarna, inga andra ringar som för övrigt kallas volanger.
    Hojen kändes svampig och mjuk så jag fyllde på luft och bränsle i tanken som var ganska tom.

    Första kilometern kändes ovan, har inte kört hoj alls sen i höstas. Tankar som ”brukade styret vibrera så här? Är väl däcken som gör det…” för det var små, små fina vibrationer, inte som det vore obalans i nån fälg/däck. Nåja, snart kände jag mig hemma på hojen, som om jag inte alls haft nån längre paus. Jag trodde det skulle ta längre tid och var inställd på det men förvånansvärt vad fort jag blev varm i kläderna.

    Möter upp de övriga vid ett garage, kändes lite pirrigt eftersom jag sprang in i väggen förra året och inte varit i balans så jag undrade om jag gjorde rätt men tänkte jag testar och ser hur det känns, dock kände jag mig osäker och orolig. Annelis Triumph hade tyvärr inte fått den laddning den behövt så den ville inte starta. Det var synd men kanske den hunnit laddas till imorgon. Hon fick åka bakpå Mats bort till Rosenhill. Och där intogs fika och smörgåsar, som vanligt är det goda mackor där. Ruskigt trångt inomhus, cyklisterna har upptäckt vilket bra fik det är så de trängs med mc-folk. Men de är smala så de får väl plats… Man kanske skulle börja cykla.

    Efter en urdrucken te-kopp och intag av smörgås kände jag att det började bli lite för mycket, jag kände mig stressad och orolig så jag avvek och fortsatte mot Triumph Center. Plötsligt slår det mig att jag har ju inte plåtat hojen i dag. Oj, brukar ju ta första bilden när jag tar ut en hoj för första gången så jag stannade till på slingerbulten och tog ett par bilder.

    Men det var gott att köra hoj i dag trots kylan, jag frös om fingrarna och handskarna bråkade med mig. Jag blev irriterad på dem för de gick knappt att få över ärmarna, för små öppningar alltså. De får väl vara reserver i brist på andra handskar.
    Senast redigerat av Nina den 2011-07-17 klockan 08:17.

Liknande ämnen

  1. Scrambler-mek
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-22, 19:40
  2. K100 Scrambler
    Av Nissbo i forum Min hoj
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-12-24, 21:31
  3. Byggen på nya Scrambler-Ducatin
    Av Kapten Miki i forum Offroad
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-03-06, 15:17
  4. triumph scrambler nått att ha?
    Av lasrberglund i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-08-19, 21:58
  5. Provkörd: Triumph Scrambler
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 14:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •