Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Kawa vn1500 -94 rinner bensin

  1. #1
    Medlem Lolles avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    vittsjö
    Inlägg
    5

    Unhappy Kawa vn1500 -94 rinner bensin

    hej på er ..tänkte fråga om de finns någon som kan ha någon ide vad som kan ha hänt med min moppe ..har haft den i 6 år å gått som en klocka , tog ut den nu för batt mont å start då startar den direkt sen slutar bakre cyl funka å de rinner bensin under motorn ,,troligen någon drän slang ,,, jag tänkte de var flottören som hängt sig men jag har drä förg och de slutar rinna efter ett litet tag ,,,när jag startade igen, gick den på båda 20 sec sen la den bakre av igen ,,,provade drän igen med samma resultat ..tänkte på stiften å flyttade runt dom men inget hjälpte ,,verkar iallafall som bakre cyl får för mycke soppa ....kan de vara nödvändigt att riva förg eller vad tror ni ...hoppas på svar vill ut å köra nu när solen kommer ....Lolle

  2. #2
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Kolla oljan så det inte stått och runnit in bensin i cylindern nu under vintern .Det kan vara så att hela blocket är fullt av bensin och då är det inte så bra att starta

  3. #3
    Medlem Lolles avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    vittsjö
    Inlägg
    5
    oki ska göra de imorron men tror inte de då skulle han inte starta å gå på bägge tycker jag men jag ska kolla ...tack

  4. #4
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Rinner bensin kan bero på många saker.
    Värst är naturligtvis att soppa runnit in i hojens motor.

    En annan orsak kan vara så lätt som en sprucket soppaslang.

  5. #5
    Medlem Lolles avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    vittsjö
    Inlägg
    5
    sprucken slang e de inte ,,,allt tyder på att flottören hängt upp sig men då borde de ju rinna hela tiden när man har drän öppen

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    En grej jag brukar göra när en hoj stått länge är att köpa någon flaska förgasarrengörning eller insprutningsrengörning och hälla i tanken. Spelar ingen roll vad du tar. Brukar hälla i en halv flaska. Ev skitiga och kärvande nålventiler brukar gå fint sedan. Köpte en Yamaha xj som gick lite oroligt på lägre varv, men efter en halv flaska går den som ett skott. Medlet löser även upp beläggningar i resteande bränslesystemet.
    Funkar bra i bilar också.

  7. #7
    Medlem Lolles avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    vittsjö
    Inlägg
    5
    tack för tipset olle ,,,ska prova de ,,,

  8. #8
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Lolle Visa inlägg
    oki ska göra de imorron men tror inte de då skulle han inte starta å gå på bägge tycker jag men jag ska kolla ...tack

    Sitter väl en elektrisk bränslepump på denna modell om jag inte minns helt galet?
    Kolla såfall om reläet slår i från när förgasaren är fyllt eller om den fortsätter gå.
    Fortsätter den gå..så räcker det bara med lite skräp under flöttörnål för att den ska fortsätta fylla på. Hade jag varit dig..så hade jag vilket fall som helst rivit förgasarna och rengjort dom.

    //Nikko Hojpunkten

  9. #9
    Medlem Lolles avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    vittsjö
    Inlägg
    5
    jag tackar för visat intresse ..nu funkar moppen igen ,rengjorde förgasarna satte ihop sen pluttrar den på bägge :-) sommarn räddad

Liknande ämnen

  1. Slirande koppling Kawasaki VN1500
    Av Peppe90 i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-08-09, 16:50
  2. VN1500 avgassystem
    Av Nezze i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-09-17, 20:31
  3. Kawasaki VN1500 Mean Streak -02
    Av Janu4ri i forum Min hoj
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2015-07-14, 20:30
  4. Kawa 1500 får för mycket bensin?
    Av Kicki i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 15:46
  5. Kawa KLE 500 = Kawa KLE 650 Versys?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 15:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •