Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Tjejer får dyrare mc-försäkringar

  1. #1

    Tjejer får dyrare mc-försäkringar


  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Hm. *fnys*

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Känns väl lite snett, om tjejer kör säkrare enligt statistiken ska dom väl ha lägre premier? Då borde ju inte åldersskillnader i premierna heller få finnas. Får man diskriminera någon på grund av ålder tro...?
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2011-04-04 klockan 08:56.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148
    verkligen på tiden att få rättvisa om den saken.
    Det är bara och erkänna att min f.d körde bättre än mig och är absolut försiktigare.
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Känns väl lite snett, om tjejer kör säkrare enligt statistiken ska dom väl ha lägre premier? Då borde ju heller inte åldersskillnader i premierna heller få finnas. Får man diskriminera någon på grund av ålder tro...?
    Ja, ska man tolka det att man inte får diskriminera efter kön fast man går efter olycksstatistik så ligger det inte så långt borta att man inte får diskriminera efter ålder eller hojtyp. Då får en gubbe som jag som kör HD chockhöjd premie medans en ung kille med R1 världens sänkning av premien.

  6. #6
    I Sverige ska allt vara så fruktansvärt rättvist så att det i slutändan blir orättvist! Iofs är det väl EU som är boven bakom detta...

  7. #7
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Ja, ska man tolka det att man inte får diskriminera efter kön fast man går efter olycksstatistik så ligger det inte så långt borta att man inte får diskriminera efter ålder eller hojtyp. Då får en gubbe som jag som kör HD chockhöjd premie medans en ung kille med R1 världens sänkning av premien.
    Jag tror det ligger ganska långt borta. I detta fall så är det att det inte får finnas könsdiskriminering.
    När det gäller åldern så är det naturlig att det finns skillnad på erfarenhet och behovet att rasta av sig.

  8. #8
    Troligtvis kommer premierna chockhöjas för dom som är äldre (40plus)och kör typ custom,touring också!
    Detta land har ju sååå mycket bra saker men en del grejer är ju baaaara för mycket,först detta lallandet med el och bensinpriserna och nu snart försäkringarna,inte konstigt att fler och fler bara försöker roffa åt sig hela kakan själv..................
    Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon

    Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start

  9. #9
    Ja, elpriserna är ju otroliga. Men ändå får de dära misslyckade direktörerna bonusar och fallskärmar på helt otroliga summor.

  10. #10
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Känns väl lite snett, om tjejer kör säkrare enligt statistiken ska dom väl ha lägre premier? Då borde ju heller inte åldersskillnader i premierna heller få finnas. Får man diskriminera någon på grund av ålder tro...?
    Håller med. Om försäkringsbolagen inte längre får sätta premie efter hur statistiken ser ut vad är då poängen? Då kan man ju lika gärna införa en premie för alla, så att alla får ha det jämnjävligt. Det är ju inte heller så att killarna vinner på det här och deras premie sänks.

Liknande ämnen

  1. Dyrare japshojar?
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 20:56
  2. Dyrare ta körkort
    Av erkagn i forum MC-kort
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 00:27
  3. Försäkringar....
    Av Mallgar i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 18:51
  4. Dyrare fordonsskatt?
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 20:12
  5. Dyra försäkringar?
    Av Fredd i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 18:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •