Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Tjejer får dyrare mc-försäkringar

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Löjligt förslag Den som har längst erfarenhet,skadefria år skall ha lägsta premien oavsett kön,och val av mc Det är ju förjävligt att erfarna och skadefria ska vara med och betala andras olycka och illdåd men sverige är ju sverige.

  2. #12
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Så att diskriminera på ålder, val av hoj och bostadsplats är okej, men inte på kön? Plus att det hos dom flesta försäkringsbolagen inte verkar vara erfarenheten som spelar roll (dvs hur många år har du haft körkort) utan enbart ålder rakt av.

    Missförstå mig rätt, jag är inte för att ha samma premie för alla, absolut inte. Jag tycker däremot att det är lite löjligt att prata om diskriminering när det handlar om statistik.
    Senast redigerat av adara den 2011-04-04 klockan 08:37.

  3. #13
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Så att diskriminera på ålder, val av hoj och bostadsplats är okej, men inte på kön? Plus att det hos dom flesta försäkringsbolagen inte verkar vara erfarenheten som spelar roll (dvs hur många år har du haft körkort) utan enbart ålder rakt av.

    Missförstå mig rätt, jag är inte för att ha samma premie för alla, absolut inte. Jag tycker däremot att det är lite löjligt att prata om diskriminering när det handlar om statistik.
    Ja löjligt. FB ska väl ha rätten att fördela premierna som de finner bäst och sen är det upp till konsumenten att välja vad de är beredda att betala för? Snart bestäms det väl att det inte får finnas herr- och damstorlekar i klädaffärerna, och då könet endast är en konstruktion så kanske det blir lag på pissoarer även på offentliga damtoaletter.

    (Kvinnor står dock för 100% av alla parkeringsskador enligt Youtube så den delen av premien får gärna belasta det kvinnliga könet i fortsättningen. )
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  4. #14
    Medlem Fjärrens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Bohuslän
    Inlägg
    6

    Försäkring

    Hej
    Har själv Bilsport & Mc sedan flera år men fick ett erbjudande från svedea.se
    som verkar ha bättre villkor och minst lika bra priser, man kan ju alltid jämföra.

  5. #15
    Minns bara hårklippningsreformen som kom för några år sedan där männen skulle betala lika mycket som kvinnor för klippning. För mig innebar det en prisökning från 150 till 350 kr för tio minuters arbete. Den enda följden av jämlikhetsförsöket vara att frisörerna förlorade 75 procent av de manliga kunderna och hårmodet för män blev snagg.

  6. #16
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Så att diskriminera på ålder, val av hoj och bostadsplats är okej, men inte på kön? Plus att det hos dom flesta försäkringsbolagen inte verkar vara erfarenheten som spelar roll (dvs hur många år har du haft körkort) utan enbart ålder rakt av.
    Där har du inte riktigt rätt, Bilsport och MC har det i sina villkor att du skall ha haft mc-kort i minst 10 år för att få lägsta premie.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Där har du inte riktigt rätt, Bilsport och MC har det i sina villkor att du skall ha haft mc-kort i minst 10 år för att få lägsta premie.
    ja och det är ju oxå rätt sjukt, med tanke på att många 60+ fick A behörighet med B-kortet... så dom har ju haft kortet jättelänge men har inte en aning om hur man kör en hoj när dom grenslar den för första gången. Hur kan det vara en premiefördel???

  8. #18
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Där har du inte riktigt rätt, Bilsport och MC har det i sina villkor att du skall ha haft mc-kort i minst 10 år för att få lägsta premie.
    Det var därför jag skrev "dom flesta" och inte "alla".

  9. #19
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Minns bara hårklippningsreformen som kom för några år sedan där männen skulle betala lika mycket som kvinnor för klippning. För mig innebar det en prisökning från 150 till 350 kr för tio minuters arbete. Den enda följden av jämlikhetsförsöket vara att frisörerna förlorade 75 procent av de manliga kunderna och hårmodet för män blev snagg.
    Frisörpriset borde ju isf vara beroende av hårlängden, inte av kön. Som korthårig tjej kan jag meddela att så inte är fallet...=)

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Frisörpriset borde ju isf vara beroende av hårlängden, inte av kön. Som korthårig tjej kan jag meddela att så inte är fallet...=)
    Eller tiden det tar att klippa håret. Iofs så klippte min frisör i 10 minuter och pratade i 20, förmodligen för att han skämdes att ta 170 spänn för så kort tid

Liknande ämnen

  1. Dyrare japshojar?
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 20:56
  2. Dyrare ta körkort
    Av erkagn i forum MC-kort
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 00:27
  3. Försäkringar....
    Av Mallgar i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 18:51
  4. Dyrare fordonsskatt?
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 20:12
  5. Dyra försäkringar?
    Av Fredd i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 18:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •